Momenteel werkt hij als managing director bij Alfa Romeo Nederland. Dat bedrijf gaat echter na het faillissement van moeder Kroymans over naar Fiat Group Automobiles Nederland. Eerder was Kleinjan onder meer marketing manager van Cadillac, Corvette and Hummer Europe, project leader New Compact Car bij Mitsubishi en manager product planning and marketing strategy bij Nissan Europe.
Sanoma Men’s Magazines (SMM) acquireerde European Autotrader in augustus 2008. Met deze overname versterkte SMM zijn leidende positie in de automotive media met bestaande merken als AutoWeek, Groenopweg.nl, Formule1.nl en Moto ’73. In print bereikt SMM Automotive wekelijks bijna een miljoen lezers. Online heeft het automotive netwerk van SMM inmiddels meer dan anderhalf miljoen unieke bezoekers, met Autotrader.nl en Autoweek.nl als belangrijkste websites. Kleinjan: "Deze positie bij European Autotrader is een unieke kans om mijn automotive ervaring te combineren met het groeiende belang van digitale media voor deze branche. En binnen een organisatie die daar nu al een unieke en leidende positie in heeft opgebouwd. Ik wil deze positie met mijn ervaring en contacten graag helpen verder uit te bouwen."
De uitgever SMM Automotive, Eric Ariëns, is blij met de komst van Kleinjan. "Met onze plannen om van Autotrader de absolute nummer 1 op het gebied van verkoop van nieuwe en gebruikte auto’s te maken, hadden wij behoefte aan iemand met een gedegen ervaring in de automarkt. Met Jan Wouter hebben wij een ervaren kracht binnengehaald, die de automarkt uitermate goed kent. Daarnaast, en dat vind ik ook erg belangrijk, heeft hij zeer verfrissende ideeën als het gaat om de uitbouw van een platform als Autotrader."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding