Een officiële bevestiging van het concern is er niet. Een woordvoerder zegt dat het bedrijf principieel geen commentaar geeft op dit soort vragen. De raad van toezicht bij Daimler is de aangewezen partij voor contractverlenging.

Zetsche staat sinds begin 2006 aan het roer bij Daimler. Hij heeft een contract van vijf jaar. Over eventuele verlenging (tegenwoordig met drie in plaats van met vijf jaar) wordt op zijn vroegst een jaar voor afloop van de lopende overeenkomst besloten.

Pikant is de passage van Automobilwoche over de gesprekken die Daimler gevoerd zou hebben met ex-Porsche-baas Wendelin Wiedeking als eventuele opvolger van Zetsche. Hij kampte destijds met de vraag of de productie van de C-klasse eventueel verplaatst zou worden naar Bremen en de VS. Op de vraag aan Wiedeking of hij interesse zou hebben voor de functie zou het antwoord ‘ja’ zijn geweest.

Overigens zegt Zetsche in het Duitse vakblad dat het concern vast houdt aan een rendement van tien procent. Gezien echter de sterk gedaalde verkoop in 2009 en de hoge investeringen in milieuvriendelijke technieken is het volgens hem echter niet mogelijk om aan te geven wanneer precies die rendementseis gehaald wordt.