Gwen Jansen is zelf ondernemer. Zij is in de autosector bekend met haar pr-bureau JansenJager en het netwerk- en trainingsbedrijf Automotive Insiders. Jansen: "Ik ben geweldig vereerd dat ik door de ballotagecommissie van Blog.nl heen ben gekomen. Ik wil een interactief platform opzetten vanuit een ondernemer zelf. Ter lering maar ook ter vermaak. Het verschil met andere ondernemerssites zal zijn dat ik al het nieuws als ondernemer zelf van commentaar voorzie op de blog. Het zal zeker informatief zijn maar dan wel gecombineerd met een nadrukkelijke personal touch." Behalve actualiteiten gaat Gwen Jansen ook de eigen ondernemerservaringen delen. Rubrieken zijn verder onder meer: ondernemersbloopers, -humor, -kansen, analyses, actuele ondernemersvraagstukken, ondernemers in de media, gewijzigde regelgeving, valkuilen voor ondernemers, handige links en adressen en evenementen. Zie ondernemen.blog.nl

 

Blog.nl is sinds de start in juni 2005 uitgegroeid tot een netwerk van kwaliteitsblogs en in januari 2010 zijn er negentig themablogs die – naar eigen zeggen – drieënhalf miljoen bezoekers per maand trekken. De berichten kenmerken zich door de begrippen passie, actueel, uitdagend en geïllustreerd. De negentig thema’s op blog.nl zijn ingedeeld in rubrieken als beauty & gezondheid, media, entertainment, lifestyle, sport, food & shoppen, reizen, seks & relaties en werk & geld.