Prins Maurits vangt twee ton voor promoten elektrische auto

Prins Maurits mag dit jaar bij het ministerie van Verkeer en Waterstaat maximaal 204 duizend euro declareren als voorzitter van het zogenoemde Formule E-Team. Dat is de taskforce die voor de overheid elektrisch autorijden propageert.

De beloning op zich van de prins mag ten hoogste 156 duizend euro bedragen. Zijn bedrijf, The Source, dat zich met innovaties bezighoudt, mag bovendien 48 duizend euro aan kantoorkosten declareren. GroenLinks wil dat premier Jan Peter Balkenende openheid geeft over de verdiensten van prins Maurits. Tweede Kamerlid Ineke van Gent wil opheldering over verhalen dat de prins twee ton zou krijgen voor twee dagen werk per week. "Nu wordt de indruk gewekt dat prins Maurits omgerekend meer verdient dan de minister-president. Dat is zeer ongewenst”, aldus Van Gent.

In het contract dat woensdag op verzoek van de Volkskrant door Verkeer en Waterstaat werd vrijgegeven, wordt het uurbedrag van de prins niet genoemd. Dat is gebeurd op advies van juristen omdat dit concurrentiegevoelige informatie zou zijn. Volgens een betrokkene gaat het om een ‘marktconform bedrag voor consultants’.Het contract laat wel zien waarom Verkeer en Waterstaat prins Maurits heeft aangetrokken. Plaatsvervangend directeur-generaal Mobiliteit Jan Hendrik Dronkers wijst onder meer op het internationale en nationale netwerk van de prins, diens grote bekendheid bij publiek en bedrijfsleven en ‘zijn koninklijke statuur, met daarmee samenhangend zijn verbindend vermogen’.

Onduidelijk is ook of Dronkers, die op 1 februari vertrekt naar Rijkswaterstaat, voor de onderhandelingen kennis had genomen van de zelfanalyse van prins Maurits in het blad ManagementScope. Daarin noemde de prins zichzelf een ‘doorzetter’ en ‘enthousiasmerend’, maar ook ‘redelijk chaotisch’.

 

RTL Nieuws is eerder al een wob-procedure (wet openbaarheid bestuur) begonnen om te achterhalen hoe Maurits aan de regeringsopdracht is gekomen. (bronnen: Royalblog.nl/de Volkskrant/GPD/RTL/ANP)

 

Eerder op AM:

www.automobielmanagement.nl/nieuws/auto-milieu/nid7422-prins-maurits-leidt-formule-e-team.html

Reacties

Ik wil het wel voor de helft.
Interesse Ministerie ??

Geplaatst door: sebas op

Werkelijk absurd! iets promoten dat echt zelf wel zijn belang aan beoogde doelgroepen weet duidelijk te maken. Wat momenteel nog in zulke beperkte mate beschikbaar is dat het compleet onzin is er nu al promotie voor te maken. En ook idioot dat deze meneer daarvoor het beste netwerk zou hebben en nog idioter dat wij allen hem daarvoor deze volstrekt belachelijke beloning voor moeten betalen!! Wie gaat hier in de 2e kamer eens kritische vragen over stellen??

Geplaatst door: realist op
Prins Maurits vangt twee ton voor promoten elektrische auto - Automobielmanagement.nl

Prins Maurits vangt twee ton voor promoten elektrische auto

Prins Maurits mag dit jaar bij het ministerie van Verkeer en Waterstaat maximaal 204 duizend euro declareren als voorzitter van het zogenoemde Formule E-Team. Dat is de taskforce die voor de overheid elektrisch autorijden propageert.

De beloning op zich van de prins mag ten hoogste 156 duizend euro bedragen. Zijn bedrijf, The Source, dat zich met innovaties bezighoudt, mag bovendien 48 duizend euro aan kantoorkosten declareren. GroenLinks wil dat premier Jan Peter Balkenende openheid geeft over de verdiensten van prins Maurits. Tweede Kamerlid Ineke van Gent wil opheldering over verhalen dat de prins twee ton zou krijgen voor twee dagen werk per week. "Nu wordt de indruk gewekt dat prins Maurits omgerekend meer verdient dan de minister-president. Dat is zeer ongewenst”, aldus Van Gent.

In het contract dat woensdag op verzoek van de Volkskrant door Verkeer en Waterstaat werd vrijgegeven, wordt het uurbedrag van de prins niet genoemd. Dat is gebeurd op advies van juristen omdat dit concurrentiegevoelige informatie zou zijn. Volgens een betrokkene gaat het om een ‘marktconform bedrag voor consultants’.Het contract laat wel zien waarom Verkeer en Waterstaat prins Maurits heeft aangetrokken. Plaatsvervangend directeur-generaal Mobiliteit Jan Hendrik Dronkers wijst onder meer op het internationale en nationale netwerk van de prins, diens grote bekendheid bij publiek en bedrijfsleven en ‘zijn koninklijke statuur, met daarmee samenhangend zijn verbindend vermogen’.

Onduidelijk is ook of Dronkers, die op 1 februari vertrekt naar Rijkswaterstaat, voor de onderhandelingen kennis had genomen van de zelfanalyse van prins Maurits in het blad ManagementScope. Daarin noemde de prins zichzelf een ‘doorzetter’ en ‘enthousiasmerend’, maar ook ‘redelijk chaotisch’.

 

RTL Nieuws is eerder al een wob-procedure (wet openbaarheid bestuur) begonnen om te achterhalen hoe Maurits aan de regeringsopdracht is gekomen. (bronnen: Royalblog.nl/de Volkskrant/GPD/RTL/ANP)

 

Eerder op AM:

www.automobielmanagement.nl/nieuws/auto-milieu/nid7422-prins-maurits-leidt-formule-e-team.html

Reacties

Ik wil het wel voor de helft.
Interesse Ministerie ??

Geplaatst door: sebas op

Werkelijk absurd! iets promoten dat echt zelf wel zijn belang aan beoogde doelgroepen weet duidelijk te maken. Wat momenteel nog in zulke beperkte mate beschikbaar is dat het compleet onzin is er nu al promotie voor te maken. En ook idioot dat deze meneer daarvoor het beste netwerk zou hebben en nog idioter dat wij allen hem daarvoor deze volstrekt belachelijke beloning voor moeten betalen!! Wie gaat hier in de 2e kamer eens kritische vragen over stellen??

Geplaatst door: realist op