Bij de Kroymans Groep was Kleinjan als Managing Director verantwoordelijk voor Alfa Romeo en de Europese marketing voor Cadillac, Corvette en Hummer. Daarvoor was hij in dienst van onder meer Nissan en Mitsubishi Europe.

Jan Wouter Kleinjan stuurt een compleet nieuw managementteam aan, dat invulling moet gaan geven aan de nieuwe positionering van het bedrijf. Tot het nieuwe MT behoort onder anderen Senior Manager Marketing Odin Termohlen (32), eveneens bekend met de automotive branche, werkte als Brand & Marketing Manager bij Smart, BMW en Yamaha Motor Europe. Hij maakte een zijstap naar digitaal woonplatform Moviq van Rabobank. Weer terug in de automotive is hij bij Auto Trader verantwoordelijk voor de marketing, brand en website strategie.

Mattijs van der Haagen (42) is aangesteld als Sales Manager. In deze hoedanigheid legt hij zich toe op optimalisatie van de dealer- en klanttevredenheid en op het bereiken van een hogere servicegraad. Van der Haagen was Sales Manager bij Renault en werkte ook bij Nissan en Mitsubishi Europe. Ook de nieuwe Manager IT,

Erik van den Berg (41), is afkomstig van Moviq. Als specialist op het terrein van project-, service-, unit- en programmamanagement werkte hij voor Tam Tam B.V., Macaw B.V. en Cap Gemini. Als Manager IT bij Auto Trader is Van den Berg eindverantwoordelijk voor het internetplatform.

Auto Trader, een titel van Sanoma Uitgevers, wil de merknaam versterken en volgens Kleinjan "de leidende positie in de online automotive markt verder vormgeven." Met de introductie van een nieuwe huisstijl en site zijn volgens hem de eerste stappen gezet. Om de leidende positie binnen de branche te behouden en uit te bouwen, richt Auto Trader zich volgens Kleinjan op verdere groei en professionalisering. "De focus ligt nu op de transformatie van boulevard naar partner. Nieuwe diensten waarmee we partners nog beter ondersteunen, het realiseren van optimaal gebruikersgemak en online beleving geven invulling aan die koers."

De komende periode lanceert Auto Trader al een aantal nieuwe diensten voor de consument en een dealerservicetool. Daarmee brengt het merk naar eigen zeggen "de online beleving en de ‘echte’ wereld steeds dichter bij elkaar."