Ze was ook marketing consultant bij VODW Marketing en actief blogger op MolBlog, het veel gelezen marketingweblog van Tijdschrift voor Marketing. Voor dat maandblad schrijft ze ook sinds oktober 2009 een column over auto’s en marketing met de titel Brand Driven.

Ze deed eerder ervaring op bij een auto-importeur: in 2004 liep ze stage bij Mini/BMW Nederland. Daar begeleidde ze de introductie van de Mini Cabrio in Nederland en werkte ze parttime op de trainingsacademy.

Vandaag verschijn op Molblog haar laatste column, (toevallig?) over Porsche. Zie www.molblog.nl/bericht/danielle-schouten-schrijft-laatste-branddriven-over-porsche. Het is haar laatste bijdrage omdat, meldt hoofdredacteur Theo van Vught van TvM/Molblog, "een automarketeer niet over andere merken kan en mag schrijven".

Schouten twitterde gisteren zelf haar overstap de wereld in. Ze zag de vacature bij Pon via een direct message op Twitter. "Ik heb besloten m’n passie achterna te gaan en me fulltime op iets te richten wat voelt als een hobby; (de marketing van) auto’s", schrijft ze. "En OMG wat heb ik daar ontzettend veel zin in!!!"

Online heeft het merk nog wel wat uitdagingen, schrijft ze in haar BrandDriven-column. En ook: "Sommige mensen vinden dat het merk hiermee (met Cayenne en Panamera, red.) zijn ziel verliest. Dat doet het misschien wel enigszins, maar de verkopen hebben de onderneming geen windeieren gelegd."