Brandon Yea heeft dertig jaar ervaring in de industrie en komt oorspronkelijk van Hyundai, het moederbedrijf van Kia. Hij werkte in Korea en in Amerika. In 1999 stapte hij over naar Kia waar hij verschillende hoge functies heeft bekleed op het gebied van marketingstrategie en brand management.

De afzet van Kia in Europa zit sterk in de lift. De afzet steeg met 9,5 procent tot 237 duizend stuks over de eerste tien maanden van dit jaar waarmee het merk een marktaandeel heeft van 2,1 procent. Zustermerk Hyundai boekte een winst van bijna elf procent op de Europese afzet tot een totaal van 322 duizend (marktaandeel 2,9 procent), zodat de merken samen 559 duizend auto’s hebben afgezet, goed voor een marktaandeel van vijf procent. Dat blijkt uit gegevens van Acea, de  koepelorganisatie van Europese autofabrikanten.

Sun-Young Kim vertrekt na twee jaar Kia Europe naar het hoofdkantoor in Korea.