Sergio Marchionne uitgeroepen tot beste CEO 2011

Automotive News heeft Sergio Marchionne uitgeroepen tot beste industriële leider van het jaar 2011.

De bijna 60 jaar oude baas in slobbertrui heeft deze erkenning van de Amerikaanse nieuwssite, in eerste instantie te danken aan zijn hoofdrol als CEO van Chrysler, waar hij voor een ware wederopstanding zorgde. Marchionne bewijst zich al jaren als de ideale crisismanager en noemt zichzelf heel bescheiden ‘een man van de industrie’. Die rol als crisismanager kan hij overigens gewoon doorzetten de komende vier jaar, omdat het lot van de Italiaanse automerken nog altijd sterk afhangt van enkele cruciale maatregelen op wereldniveau.

De situatie op de markt in Europa, waarvan Alfa Romeo, Fiat en Lancia nog erg afhankelijk zijn, is enkel aan het verslechteren; Fiat Group Automobiles is dus dankzij de fusie in 2009, feitelijk voor de tweede keer binnen tien jaar aan de ondergang ontsnapt. Ook Marchionne zelf geeft dit openlijk toe. De opdracht is nu om Fiat in zoveel mogelijk werelddelen rendabel te maken, dankzij prestaties die voor een groot deel in de VS worden neergezet. Er doen de laatste tijd steeds meer geruchten de ronde dat Suzuki nog wel eens een heel belangrijke partner kan worden voor Fiat in Azië.

Bron: AutoEdizione

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Sergio Marchionne uitgeroepen tot beste CEO 2011 - Automobielmanagement.nl

Sergio Marchionne uitgeroepen tot beste CEO 2011

Automotive News heeft Sergio Marchionne uitgeroepen tot beste industriële leider van het jaar 2011.

De bijna 60 jaar oude baas in slobbertrui heeft deze erkenning van de Amerikaanse nieuwssite, in eerste instantie te danken aan zijn hoofdrol als CEO van Chrysler, waar hij voor een ware wederopstanding zorgde. Marchionne bewijst zich al jaren als de ideale crisismanager en noemt zichzelf heel bescheiden ‘een man van de industrie’. Die rol als crisismanager kan hij overigens gewoon doorzetten de komende vier jaar, omdat het lot van de Italiaanse automerken nog altijd sterk afhangt van enkele cruciale maatregelen op wereldniveau.

De situatie op de markt in Europa, waarvan Alfa Romeo, Fiat en Lancia nog erg afhankelijk zijn, is enkel aan het verslechteren; Fiat Group Automobiles is dus dankzij de fusie in 2009, feitelijk voor de tweede keer binnen tien jaar aan de ondergang ontsnapt. Ook Marchionne zelf geeft dit openlijk toe. De opdracht is nu om Fiat in zoveel mogelijk werelddelen rendabel te maken, dankzij prestaties die voor een groot deel in de VS worden neergezet. Er doen de laatste tijd steeds meer geruchten de ronde dat Suzuki nog wel eens een heel belangrijke partner kan worden voor Fiat in Azië.

Bron: AutoEdizione

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding