De organisatie ondersteunt zowel merkgebonden als merkonafhankelijke bedrijven bij al hun aftersales-activiteiten. Basis daarvoor vormen vier supportpakketten die elk een ander deel van de bedrijfsvoering behandelen. Maar ook voor losse projecten is Support4Automotive inzetbaar.     

Support4Automotive is een netwerkorganisatie, met diverse vakspecialisten. Zelf heeft Treur zijn wortels in de wereld van zowel dealers als universele formules. Hij biedt  vier verschillende "supportpakketten", die elk een ander deel van de bedrijfsvoering als onderwerp hebben. Pakket ‘Essentials’ geeft een helder beeld over in hoeverre klanten terugkomen en wat mailings opleveren. ‘Performance’ brengt sterktes en verbetermogelijkheden van de aftersalesorganisatie in kaart. ‘Formula one’  begeleidt een autobedrijf naar aansluiting bij de best passende garageformule. ‘Individual’ ten slotte helpt bij ontwikkeling van een eigen concept.

Volgen verbeteradviezen uit een supporttraject, dan kunnen Support4Automotive en/of haar netwerkpartners daar desgewenst de uitvoering van verzorgen. De organisatie verleent echter ook haar diensten bij alle losse projecten op het gebied van Marketing, HRM, Administratie, Techniek, Training, ICT, Onderdelen en Logistiek.