Bernhard  (51) geldt een beetje als de kroonprins van de huidige concernchef Dieter Zetsche  en is één van de bekendste managers uit de Duitse autobranche. Bij Mercedes-Benz is hij verantwoordelijk voor de productie en de inkoop. Bovendien heeft hij de bestelwagens onder zijn hoede. Bernhard wist in het verleden als topmanager bij Volkswagen vaak  de voorpagina’s te halen. Daar ging hij nogal als een ongeleid projectiel te werk en had een broertje dood aan de traditionele gezagsverhoudingen binnen het autoconcern in Wolfsburg. Dat was erg tegen het zere been van Ferdinand Piëch, de machtige patriarch van het Volkswagen concern. Het is niet verstandig Piëch tegen je in het harnas te jagen maar Bernhard deed dat dus wel. En aansluitend kon hij dan ook vertrekken.

Zijn plan om op de Noord-Amerikaanse markt meer te gaan samenwerken met het toen nog zelfstandige Chrysler werden in 2007 teruggedraaid. Dit betekent dat de tot VW Routan verbouwde Grand Voyager geen vervolg heeft gekregen. Blijkbaar heeft Bernhard een zwak voor het omlabelen van andermans modellen want nu herhaalt hij het met de Citan. Dat is een aangepaste Renault Kangoo.

Bron: Autointernationaal