De tweede editie van de Citroën Creative Awards is een groot succes gebleken:  volgens Citroën deden achthonderd designers en kunstenaars uit 87 landen mee met een creatief voorstel.  De autofabrikant loofde prijzen uit voor bijzondere  ideeën in drie categoriën. Ten eerste voor Video Contest, waarin het draaide om een nieuwe interpretatie van het begrip ‘premium’, geïnspireerd op de DS5. Ten tweede was er de Style Contest. In deze categorie draaide het om mode en outfits, geïnspireerd op de Citroën DS3. En ten derde de Idea Contest. In deze categorie werden ideeën beoordeeld die het leven aan boord comfortabeler en prettiger kunnen maken.

De Nederlandse grafisch ontwerper Wouter van Vugt (21) was de winnaar van de Idea Contest en hij was de jongste winnaar. Hij bedacht een 3D-simulator waardoor kinderen kunnen ‘meerijden’ in de auto en real time kunnen ervaren wat er in het verkeer gebeurt zodat ze spelenderwijs de gevaren van het verkeer kunnen begrijpen.  De Nederlandse ontwerper ontving voor zijn originele idee behalve een trofee ook drieduizend euro. Citroën heeft hem benaderd om dit jaar verder te brainstormen over creatieve ideeën die in auto’s toegepast kunnen worden. De jury bestond uit een internationaal gezelschap van designers, journalisten en ontwerpers van Citroën.