Als medeoprichter en medeaandeelhouder was Patrice van der Heiden van 1992 tot 2002 directeur bij Autodata Nederland. Daarna was hij onder meer directeur van AutoScout24 Nederland en Autodata DM Shop. fgelopen anderhalf jaar was Van der Heiden als adviseur en projectleider actief bij BlijdatikRij.

Govert Janssen, algemeen directeur van Tevreden.nl: "Wij willen de komende periode fors inzetten op Automotive en zochten iemand met ervaring in die branche. Met de komst van Patrice van der Heiden halen we die ervaring in huis."

Zelf zegt Van der Heiden "al jarenlang bezig te zijn met transparantie in de automobielbranche", te beginnen met de introductie van een professioneel waardebepalingssysteem door Autodata Nederland waardoor autobedrijven samen met de consument het inruiltraject konden doorlopen. "De komst van occasionportals waaronder AutoScout24, hebben transparantie gebracht voor gebruikte auto’s en BlijdatikRij heeft die transparantie gebracht in de aftersalesmarkt. Bij Tevreden.nl gaan we een stap verder en laten we de klanttevredenheid transparant zien op diverse websites. Belangrijk daarbij is dat deze beoordelingen tot stand komen op basis van professioneel, betrouwbaar en onafhankelijk onderzoek. Juist dat laatste spreekt mij zeer aan."