In zijn nieuwe functie is Raucher verantwoordelijk voor het managen van het TomTom-merk en alle consumentgerelateerde marketing- en communicatieactiviteiten wereldwijd. Raucher legt verantwoording af aan Corinne Vigreux, Managing Director van de consumententak van TomTom.

Raucher werkte hiervoor bij Philips, waar hij Vice-President en Head of Brand & Communications was binnen de consumentenlifestyledivisie. In de negen jaar die hij bij dit bedrijf werkzaam was, droeg hij verantwoordelijkheid voor de efficiëntie en effectiviteit van de wereldwijde marketingcommunicatie. Hij gaf leiding aan de transformatie van consumentencommunicatie, verjongde het merk en ontwikkelde de ‘sense and simplicity’-slogan. Bij Philips won hij elf Cannes Lions-awards, waaronder twee opeenvolgende keren een Grand Prix-award.

Raucher startte zijn carrière bij Andersen Consulting waar hij werkte met bedrijven in Fast Moving Consumer Goods (FMCG) en farmacie. Voordat hij bij Philips aan de slag ging, was hij werkzaam als brand-manager bij Quaker Oats.