"Deze tijd heeft twee kanten. Bedrijven slanken af, er zijn fusies en reorganisaties en toch wil men bouwen aan naamsbekendheid. Dat werk moet gedaan worden. Dus is er in PR- en communicatie voldoende te doen", zegt Harry Eskes, die een jaar geleden afscheid nam van pr-bureau JansenJager. "Ik weet hoe een balletje – plotseling – anders kan rollen. Vanuit die ervaring nam ik even afstand en herbezon me op mijn doelen. Nu ga ik verder met díe dingen die ik leuk vind en waar mijn kracht ligt: voor klanten bouwen aan hun naamsbekendheid, klantenbinding en reputatie. Bovendien vroegen relaties mij de laatste tijd regelmatig advies over hun PR-zaken. In mijn vak dus. Dat persoonlijke contact doet goed. Zo werk ik ook: samen in onderling respect iets neerzetten. Met ELDA PR, bureau voor Public Relations en Communicatie, ligt de focus eerst op de brede sectoren automotive en mobiliteit, maar mijn werkterrein is van oudsher breder. De eerste opdrachten zijn uitgevoerd; als startend bedrijf heb ik nu nog ruimte voor opdrachtgevers."

Kansen ziet Harry Eskes genoeg. Zijn ervaring bij onder andere grote auto-importeurs en ruim zes jaar aan de andere kant van de tafel bij JansenJager zorgen voor een goed gevulde rugzak met kennis en ervaring. "Bedrijven zoeken hulp in communicatie, hebben dat ook nodig in de competitieve automotive en mobiliteitsbranche. Liefst van iemand met veel ervaring; die toevoegt wat er intern niet is. Daar liggen mijn kansen. Maar ook bij bedrijven die van bureau willen switchen. Omdat ze onvoldoende aandacht krijgen of zich niet thuis voelen. Ik ga voor de persoonlijke relatie en breng ervaring en branchekennis mee plus oog voor detail en kwaliteit in PR-, pers- en redactionele zaken. Alles in één hand, dat is logisch en gemakkelijk. Maar deelopdrachten kunnen ook. Op http://www.eldapr.nl/ staat het volledige verhaal."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding