Beide benoemingen zijn op 1 december ingegaan. Onno Duimel werkte eerder bij onder meer Volvo Trucks en Renault Truck Benelux. "Eigenlijk steeds op het gebied van aftersales en service, hoewel ik ook een aantal jaren vrachtwagens heb verkocht. In mijn nieuwe functie is het technische aspect nog altijd heel belangrijk, de uitdaging zit voor mij nu in het commerciële element. Ik wil me vooral focussen op een goede samenhang tussen sales en aftersales."

Voor David Milan is de Nissan-organisatie niet nieuw. De Spanjaard werkte ruim acht jaar voor de Nissan-organisatie in Spanje en Portugal. Hij vervulde diverse functies op het gebied van marketing en sales. "Als brandmanager was ik verantwoordelijk voor onder meer de introductie van de Qashqai in Spanje, waar nu zo’n 22 duizend exemplaren per jaar verkocht worden."  Over zijn komst naar de Nederlandse Nissan-organisatie zegt hij: "Ik ken de Europese Nissan-organisatie, de systemen en tools en neem de best practices van de afgelopen jaren mee naar Nederland." Best practices zijn er zeker. In Spanje groeide Nissans marktaandeel van drie procent in 2006 naar zes procent in 2010. Die verdubbeling wil Milan ook in Nederland realiseren. "Er staan belangrijke nieuwe modellen op stapel die aan deze groei gaan bijdragen. Modellen die net als bijvoorbeeld onze QashqaiI en Juke zich kenmerken door betaalbare innovaties, niet alleen op de duurste uitvoeringen."

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding