Mark Thys startte zijn loopbaan bij Goodyear Dunlop in 1999. De afgelopen veertien jaar bouwde hij expertise op in retail, finance en marketing, zowel binnen de Benelux-organisatie als op het Europees hoofdkantoor (Diegem, België). Vervolgens specialiseerde hij zich in de verkoopprocessen en klantensystemen binnen EMEA (Europe, Middle East & Africa). In de Benelux liggen volgens Goodyear Dunlop de nodige uitdagingen voor Thys, zoals:

  • sterk wisselende aankoopprijs van ruwe materialen, productontwikkeling op basis van hernieuwbare grondstoffen
  • dalende autoverkoop in Benelux
  • uitgesteld (banden)onderhoud door automobilisten in België en Nederland
  • correcte naleving van het Europese bandenlabel
  • stijgende verkoop van tweedehandsbanden in Nederland
  • actuele ontwikkelingen omtrent mogelijke winterbandenwetgeving in België.

Goodyear Dunlop heeft als enige bandenproducent twee A-merken in portefeuille. Vanuit die positie bouwde voormalig General manager, Paul Joosten de afgelopen jaren de Benelux-organisatie uit. Hij moet nu de marktpositie van Goodyear Dunlop verstevigen bij zowel bandenspecialisten, vloten als leasebedrijven. Bij de uitvoering zal hij zich behalve op de Benelux ook richten op Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Spanje, Portugal, Italië en Griekenland.