Alain Visser marketingtopman van Volvo Cars

De Belg Alain Visser wordt met ingang van 1 juli senior vice president voor marketing, sales & customer service bij Volvo Cars als opvolger van Doug Speck, die de onderneming verlaat. Bovendien worden de verantwoordelijkheden voor inkoop en productie gecombineerd waardoor ook Axel Maschka het bedrijf verlaat.

Alain Visser wordt bij Volvo Cars verantwoordelijk voor marketing, sales en customer service. Visser komt van General Motors. Ceo Hakan Samuelsson van Volvo Cars zei dat Visser al een positief veranderingsproces in het bedrijf in gang gezet heeft. Zijn voorganger Speck verlaat Volvo en gaat terug naar de VS, aldus moederbedrijf Geely. Speck nam in het derde kwartaal van 2012 additionele verantwoordelijkheden in China op zich en hij zal na zijn vertrek tot einde van dit jaar nog in een adviserende rol blijven functioneren ten behoeve van de Chinese markt.

Behalve de wisseling van de wacht op marketing & sales wordt nog een verandering doorgevoerd in de raad van bestuur. Onder leiding van Lars Wrebo worden de disciplines productie en inkoop gecombineerd. Een nieuwe wereldwijde organisatie moet de  complexiteit reduceren en over het gehele proces waken over kwaliteit en kosten. Volvo wil hiermee bureaucratisering verminderen en voorkomen. De nieuwgevormde discipline inkoop en productie vormt een driehoek met r&d en productstrategie. Door de samenvoeging zal de huidige inkoopchef, Axel Maschka, het bedrijf verlaten.   

Wrebo heeft ruim 25 jaar ervaring in de autoindustrie. Hij werkte bij Scania Group en MAN voordat hij naar Volvo Cars kwam in april 2012 om productiebaas te worden. Ook topman Hakan Samuelsson komt van Scania en MAN.   

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Alain Visser marketingtopman van Volvo Cars - Automobielmanagement.nl

Alain Visser marketingtopman van Volvo Cars

De Belg Alain Visser wordt met ingang van 1 juli senior vice president voor marketing, sales & customer service bij Volvo Cars als opvolger van Doug Speck, die de onderneming verlaat. Bovendien worden de verantwoordelijkheden voor inkoop en productie gecombineerd waardoor ook Axel Maschka het bedrijf verlaat.

Alain Visser wordt bij Volvo Cars verantwoordelijk voor marketing, sales en customer service. Visser komt van General Motors. Ceo Hakan Samuelsson van Volvo Cars zei dat Visser al een positief veranderingsproces in het bedrijf in gang gezet heeft. Zijn voorganger Speck verlaat Volvo en gaat terug naar de VS, aldus moederbedrijf Geely. Speck nam in het derde kwartaal van 2012 additionele verantwoordelijkheden in China op zich en hij zal na zijn vertrek tot einde van dit jaar nog in een adviserende rol blijven functioneren ten behoeve van de Chinese markt.

Behalve de wisseling van de wacht op marketing & sales wordt nog een verandering doorgevoerd in de raad van bestuur. Onder leiding van Lars Wrebo worden de disciplines productie en inkoop gecombineerd. Een nieuwe wereldwijde organisatie moet de  complexiteit reduceren en over het gehele proces waken over kwaliteit en kosten. Volvo wil hiermee bureaucratisering verminderen en voorkomen. De nieuwgevormde discipline inkoop en productie vormt een driehoek met r&d en productstrategie. Door de samenvoeging zal de huidige inkoopchef, Axel Maschka, het bedrijf verlaten.   

Wrebo heeft ruim 25 jaar ervaring in de autoindustrie. Hij werkte bij Scania Group en MAN voordat hij naar Volvo Cars kwam in april 2012 om productiebaas te worden. Ook topman Hakan Samuelsson komt van Scania en MAN.   

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding