In die functie wordt hij verantwoordelijk voor de wereldwijde verkoopstrategie. Kroymans zegt de twee grote lijnen in zijn loopbaan – marketing van luxe producten en van innovaties op het gebied van duurzaamheid – te gaan combineren. "Wat me het meest aantrekt in SXC is dat de klanten pioniers zijn." Hij kwam in juni 2009 in dienst bij Tesla en werkte eerder in managementfuncties bij Kroymans Amsterdam (Alfa Romeo en Saab), Kroymans Nijmegen (Alfa Romeo, Opel en Ssang Yong),  Sewell Automotive Companies (Cadillac, Saab, Infiniti), Cadillac Europe en bij Ferrari Import Kroymans (Sales Adviseur).

SXC is eigendom van Michiel Mol, voorheen DGA van Spyker Cars, en gaat nog dit jaar zijn eerste testvluchten maken. Vanaf 2014 staan dagelijkse commerciële ruimtevluchten op de agenda van het bedrijf. Voor een bedrag van honderdduizend dollar per ticket kunnen passagiers vanaf een hoogte van honderd kilometer de aarde bekijken. Tot nu toe zijn volgens SXC en partner XCOR Aerospace meer dan tweehonderd tickets verkocht.