Diernaz nieuwe Europese directeur elektrische voertuigen Nissan

Nissan stelt een nieuwe directeur aan die als taak heeft om de verkoop van de elektrische LEAF in Europa te vergroten.

De functie is toegewezen aan oud-Infiniti-topman Jean-Pierre Diernaz. Hij verlaat zijn post als marketingcommunicatiedirecteur en hem wacht de zware taak om de LEAF aan de man te brengen bij onder meer fleetowners en autodeelbedrijven.

Jean-Pierre Diernaz

Diernaz begon zijn carrière in de autobranche in 1994 bij de Franse afdeling van Ford waar hij diverse functies op de marketing en communicatieafdeling bekleedde. In 2005 maakte hij de overstap naar Nissan om aan te treden als algemeen directeur voor de marketing communicatieafdeling. Twee jaar later werd hij geprezen voor zijn bijdrage aan de succesvolle campagne voor de Nissan Qashqai. Nu gaat hij een nieuwe uitdaging aan als directeur elektrische voertuigen. Geen gemakkelijke taak, want Nissan verkocht vorig jaar 5.214 exemplaren van de LEAF in Europa, zo’n 9.000 stuks minder dan het merk in eerste instantie wilde afzetten. In Nederland zijn er sinds de verkoopstart in 2011 zo’n 693 stuks verkocht.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Diernaz nieuwe Europese directeur elektrische voertuigen Nissan - Automobielmanagement.nl

Diernaz nieuwe Europese directeur elektrische voertuigen Nissan

Nissan stelt een nieuwe directeur aan die als taak heeft om de verkoop van de elektrische LEAF in Europa te vergroten.

De functie is toegewezen aan oud-Infiniti-topman Jean-Pierre Diernaz. Hij verlaat zijn post als marketingcommunicatiedirecteur en hem wacht de zware taak om de LEAF aan de man te brengen bij onder meer fleetowners en autodeelbedrijven.

Jean-Pierre Diernaz

Diernaz begon zijn carrière in de autobranche in 1994 bij de Franse afdeling van Ford waar hij diverse functies op de marketing en communicatieafdeling bekleedde. In 2005 maakte hij de overstap naar Nissan om aan te treden als algemeen directeur voor de marketing communicatieafdeling. Twee jaar later werd hij geprezen voor zijn bijdrage aan de succesvolle campagne voor de Nissan Qashqai. Nu gaat hij een nieuwe uitdaging aan als directeur elektrische voertuigen. Geen gemakkelijke taak, want Nissan verkocht vorig jaar 5.214 exemplaren van de LEAF in Europa, zo’n 9.000 stuks minder dan het merk in eerste instantie wilde afzetten. In Nederland zijn er sinds de verkoopstart in 2011 zo’n 693 stuks verkocht.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding