Op hun zoektocht naar vrouwelijke topfunctionarissen gaan de headhunters ook in andere branches zoeken. Nu heeft Deutsche Bahn bij BMW een topmanager weggehaald in de persoon van Heike Hanagarth (54) die in de fabriek in München verantwoordelijk is voor de motorenproductie. Zij komt bij Deutsche Bahn in de raad van bestuur en wordt verantwoordelijk voor techniek. Zij is een gepromoveerde ingenieur werktuigbouw. "Het is voor het eerst dat in een groot Duits concern een vrouw verantwoordelijk is voor techniek", zo verklaarde de hoogste baas van Deutsche Bahn, Rüdiger Grube.  De strijd om vrouwelijke topfunctionarissen verhardt zich in Duitsland. Hanagarth is sinds 2011 in de fabriek in München verantwoordelijk voor motorenproductie, daarvoor werkte ze bij Daimler en bij motorenbouwer Tognum. Bij BMW was ze aangesteld als ‘hoofdafdelingsleider’ , een functie in de derde managementlaag. Voor BMW is het vertrek van Hanagarth een zware klap omdat men al jaren probeert meer vrouwen in het management op te nemen. Dat is gezien het geringe aantal vrouwelijke ingenieurs een hele opgave. Hanagarth maakt een enorme sprong in haar loopbaan want ze slaat een paar hiërarchische lagen over. Dat komt voor velen in de auto-industrie als een verrassing, maar voor de headhunters niet. De aanhoudende discussie over meer vrouwen in het bestuur heeft de jacht op vrouwelijke topkandidaten extreem verscherpt.

Hanagarth wordt bij Deutsche Bahn de enige vrouw in de zeskoppige rvb. Eenmaal eerder zat er bij Deutsche Bahn een vrouw in het bestuur, namelijk Margret Suckale in de periode 2005-2009. Maar ook zij was toen verantwoordelijk voor personeelszaken.