Het uiteindelijk doel wordt een verbetering van het rendement dankzij het opzetten van een professionele webwinkel, aldus Nieuweautokopen.nl. De consument gebruikt internet niet alleen om zich te oriënteren maar is ook steeds meer bereid via internet een nieuwe auto te kopen. Lang niet iedereen in de autobranche is doordrongen van de mogelijkheden die het internet en het digitale verkoopkanaal bieden. De manager new business van Nieuweautokopen.nl gaat bij ondernemers in de autobranche de mogelijkheden in kaart te brengen. Dassel over zijn nieuwe functie: "Ik ga bij autobedrijven bekijken of zij zich kunnen professionaliseren op het gebied van digitale verkoop."

Paul Dassel (43) in het verleden een van de grondleggers van Autotrader geweest en was daarna onder meer werkzaam bij een veilinghuis in de autobranche. Hij gaat zich met name bezighouden met de nieuwe diensten van Nieuweautokopen.nl. zoals Direct op Voorraad, oftewel de nieuwe auto’s die bij autobedrijven op voorraad staan. Ook zal hij zich richten op webwinkels en actiesites met de ‘look & feel’ van het bedrijf en de techniek van Nieuweautokopen.nl. Tot slot zal leadgeneration, het doorspelen van gekwalificeerde leads aan autobedrijven, een belangrijk deel uitmaken van zijn werkzaamheden.

Paul Dassel: begonnen bij Nieuweautokopen.nl als manager new business.