Stefan Jacoby (ex-Volvo) krijgt topfunctie bij GM

Het management van General Motors gaat zich meer focussen op China, de grootste markt voor het Amerikaanse concern. Dat vraagt meer aandacht van Tim Lee die nu verantwoordelijk voor International Operations en om die te ontlasten heeft GM Stefan Jacoby aangetrokken.

GM in Detroit heeft de Duitse veteraan Jacoby aangetrokken als vice-president Consolidated International Operations. Jacoby was ceo van Volvo Cars en werkte daarvoor bij Volkswagen USA en Mitsubishi Motors Europe. Jacoby had vorig jaar herfst gezondheidsproblemen en trad toen af bij Volvo. Hij zal bij GM de leiding krijgen over de activiteiten in honderd landen in Afrika, Azië-Pacific, Europa en het Midden-Oosten. Hij begint vandaag (5 augustus) en zal rapporteren aan Dan Akerson, de hoogste baas van GM.  Akerson: "Jacoby is een aanwinst. We verwachten van hem dat hij conform zijn reputatie resultaten zal leveren."

Stefan Jacoby zelf zegt erover: "Het GM-team is van plan op alle markten te winnen en ik ben gretig om daaraan bij te dragen." Jacoby wordt als hoofd van de divisie International Operations de opvolger van Tim Lee die op zijn beurt bestuursvoorzitter wordt GM China, een nieuw gecreëerde positie waarin hij de supervisie heeft over twaalf joint ventures, twee buitenlandse ondernemingen en 55 duizend medewerkers. Hij blijft daarbij ook de baan behouden van vice-president Global  Manufacturing. De operationele directeur van GM China, Bob Socia, zal de dagelijkse leiding behouden en blijven rapporteren aan Lee. Socia is sinds oktober vorig jaar in China aan het werk.

Deze managementwijziging moet het leven voor Tim Lee minder zwaar maken, omdat hij immers twee belangrijke banen tegelijk had. En het moet het GM gemakkelijker maken zich te focussen op de groeimogelijkheden in China. Tim Lee focust zich vanaf nu op de algemene strategie van GM voor China met het doel het verkoopresultaat van Cadillac (dertigduizend stuks in 2012) te verdrievoudigen in de komende drie jaar. De totale autoverkopen in de eerste zes maanden van dit jaar in China kwamen uit op 1,57 miljoen eenheden, bijna elf procent meer dan vorig jaar in dezelfde periode. (bron: Detroit News)

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Stefan Jacoby (ex-Volvo) krijgt topfunctie bij GM - Automobielmanagement.nl

Stefan Jacoby (ex-Volvo) krijgt topfunctie bij GM

Het management van General Motors gaat zich meer focussen op China, de grootste markt voor het Amerikaanse concern. Dat vraagt meer aandacht van Tim Lee die nu verantwoordelijk voor International Operations en om die te ontlasten heeft GM Stefan Jacoby aangetrokken.

GM in Detroit heeft de Duitse veteraan Jacoby aangetrokken als vice-president Consolidated International Operations. Jacoby was ceo van Volvo Cars en werkte daarvoor bij Volkswagen USA en Mitsubishi Motors Europe. Jacoby had vorig jaar herfst gezondheidsproblemen en trad toen af bij Volvo. Hij zal bij GM de leiding krijgen over de activiteiten in honderd landen in Afrika, Azië-Pacific, Europa en het Midden-Oosten. Hij begint vandaag (5 augustus) en zal rapporteren aan Dan Akerson, de hoogste baas van GM.  Akerson: "Jacoby is een aanwinst. We verwachten van hem dat hij conform zijn reputatie resultaten zal leveren."

Stefan Jacoby zelf zegt erover: "Het GM-team is van plan op alle markten te winnen en ik ben gretig om daaraan bij te dragen." Jacoby wordt als hoofd van de divisie International Operations de opvolger van Tim Lee die op zijn beurt bestuursvoorzitter wordt GM China, een nieuw gecreëerde positie waarin hij de supervisie heeft over twaalf joint ventures, twee buitenlandse ondernemingen en 55 duizend medewerkers. Hij blijft daarbij ook de baan behouden van vice-president Global  Manufacturing. De operationele directeur van GM China, Bob Socia, zal de dagelijkse leiding behouden en blijven rapporteren aan Lee. Socia is sinds oktober vorig jaar in China aan het werk.

Deze managementwijziging moet het leven voor Tim Lee minder zwaar maken, omdat hij immers twee belangrijke banen tegelijk had. En het moet het GM gemakkelijker maken zich te focussen op de groeimogelijkheden in China. Tim Lee focust zich vanaf nu op de algemene strategie van GM voor China met het doel het verkoopresultaat van Cadillac (dertigduizend stuks in 2012) te verdrievoudigen in de komende drie jaar. De totale autoverkopen in de eerste zes maanden van dit jaar in China kwamen uit op 1,57 miljoen eenheden, bijna elf procent meer dan vorig jaar in dezelfde periode. (bron: Detroit News)

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding