Voor het bedrijf uit Nijverdal gaat het volgens algemeen directeur Martijn Pfeiffer om een nieuwe functie, met een focus "op de automotive branche én daarbuiten. We zijn immers ook actief in  transport, nautic, tweewieler, industrie, grondverzet en agricultuur. Alles op zowel nationaal als internationaal niveau."

Aan de veertigjarige Sprenger, tot voor kort marketingmanager bij Eurol, de taak om de commerciële horizon van de onderneming te verbreden. Zelf spreekt hij van "een mooie klus. Ik ga op zoek naar commerciële kansen en naar investeringen in internationale marketing, om onze naamsbekendheid te versterken." Overigens blijft de aansturing van Eurol’s activiteiten rond sponsoring en de Dakar-rally voor zijn rekening komen. Taco Sprenger begon in september 2008 bij Eurol, na een overstap vanuit GroupAuto Nederland, waar hij manager CarXpert was. Eerder werkte hij als conceptenmanager bij Delphi Automotive Systems.

De vrijgekomen functie van marketingmanager staat vanaf volgende week op de Eurol-site. Tot het takengebied behoren behalve interne aansturing van activiteiten ook de strategische planning en uitvoering van projecten. Affiniteit met de autobranche is volgens Sprenger "een pre maar geen must, gezien de breedte van ons portfolio." (info@eurol.nl, t.a.v. P&O).