Personen die van zich hebben laten spreken door bedrijfsmatige en maatschappelijke verdiensten op internationaal niveau, kunnen in aanmerking komen voor de titel Officier in de Orde van Oranje-Nassau. Harm Lagaaij (1946) heeft nadrukkelijk zijn stempel gedrukt op ‘Nederlands automotive design’. Hij begon zijn carrière in 1967 als technisch illustrator bij Olyslager en in 1970 trad hij in dienst van de Automobile Design Studio van Porsche in Stuttgart. Tot en met 1977 werkte hij er vooral aan de modellen 924 en 911. In 1977 maakte Lagaaij de overstap naar Ford en trad later als hoofddesigner in dienst bij BMW.
In 1989 keerde Lagaaij terug bij Porsche als hoofd design. Onder zijn verantwoordelijkheid kreeg de Porsche Boxster zijn vorm en ook de Porsche 911 (type 996) en Cayenne komen uit de koker van Lagaaij. Misschien wel hét hoogtepunt van zijn carrière was het ontwerp(en) van de veelvuldig onderscheiden supersportwagen Porsche Carrera GT. Lagaaij werkte tot zijn pensionering in 2004 bij Porsche.
Biografie Harm M. Lagaaij
1960 – 1965 HAVO Arnhem
1965 – 1967 Instituut voor Automobielhandel (IVA)
1967 – 1968 Oyslager Soest, technische illustraties en documentatie
1968 – 1969 Simca Nederland, techniek en documentatie
1970 – 1977 Porsche, automobile design studio
1977 – 1985 Ford , automobile design studio design manager
1985 – 1988 BMW Technik / München chief designer design studio
1989 – 2004 Porsche / Stuttgart, chef designer design studio "Style Porsche"