Daarmee wordt ingespeeld op de geplande groei van het modellenprogramma bij de merken Jaguar en Land Rover, waarbij de zakelijke segmenten sterker zullen zijn vertegenwoordigd.

De nadruk op corporate sales wordt concreet vertaald in een uitbreiding van de afdeling met twee nieuwe Fleet Sales Managers. Het vierkoppige Corporate Sales-team richt zich op het versterken van de positie van de merken Jaguar en Land Rover in de zakelijke marktsegmenten in Nederland, België en Luxemburg. Met onder meer een nieuwe, compacte Jaguar sedan in het premium C-segment en de uitbreiding van het Land Rover modellengamma in het vooruitzicht, wordt vooral in de zakelijke markt een gezond groeipotentieel gezien.

Voor de Nederlandse markt wordt de Corporate Sales-afdeling per 20 januari a.s. uitgebreid met Fleet Sales Manager Tijmen van Iersel (39), die zijn fleet-ervaring onder meer heeft opgedaan bij Kia, Renault en Europcar. Naast het opzetten van het nieuwe dealer fleet-programma, zal hij ook een start maken met national accountmanagement. Ook wordt Van Iersel de contactpersoon voor lease- en verhuurmaatschappijen.

Voor België en Luxemburg bestaat het Corporate Sales-team per 2 januari a.s. uit Kris Verleye (47) en Filip Verstreken (47). Verleye maakt na 14 jaar BMW een overstap naar Jaguar Land Rover. Hij zal zich vanwege zijn ervaring en netwerk in het zakelijke segment vooral richten op het opbouwen van national accounts en contacten met leasemaatschappijen.

Voor Filip Verstreken, reeds werkzaam binnen Jaguar Land Rover Belux, betekent de komst van Kris Verleye meer ruimte voor specialisatie en hij zal zich specifiek gaan toeleggen op de opzet van dealer fleet-activiteiten en op diplomatic & government sales. Daarnaast zal hij de contacten met de verhuurmaatschappijen op zich nemen.

De drie Fleet Sales Managers rapporteren aan Guido Pot (50), die sinds 2011 als Corporate Sales Manager de eindverantwoordelijkheid draagt voor de Benelux.