Scheper zal bij Autorola rechtstreeks rapporteren aan ceo Peter Grøftehauge. In juni 2013 is Autorola een samenwerking aangegaan met de ANWB. De online ANWB Autoverkoopservice zorgt ervoor dat er achter de schermen biedingen op auto’s worden gedaan door een geselecteerd netwerk van ruim zeventigduizend autobedrijven uit 31 landen. ANWB-leden verkopen hun auto aan Autorola, dat ook de verdere afhandeling verzorgt. Met de aanstelling van Scheper bereidt Autorola International zich voor op de ‘ambitieuze groeiplannen’ van de onderneming.
Als Global Business Director brengt Martin Scheper een ruime ervaring mee uit zijn eerdere functies. De afgelopen zeven jaar werkte hij bij de ANWB, waarvan de laatste jaren als Business & Program Manager, verantwoordelijk voor de ANWB Autoverkoopservice en ANWB Autokoopservice. Scheper zelf Autorola als een mooie stap om zijn ervaring op Nederlands gebied nu uit te breiden naar internationale terreinen.
Met zeventigduizend aangesloten autobedrijven en kopers in 31 landen is het Deense Autorola (http://www.autorola.nl/) de grootste online autoveiling van Europa. Daarnaast ondersteunt Autorola een toenemend aantal leasemaatschappijen, importeurs en financiële instellingen met aanvullende diensten om het wagenpark op efficiënte wijze te beheren. Autorola heeft vestigingen in zeventien landen en 345 medewerkers.