Porsche verlengt contract ceo Müller met 5 jaar

Matthias Müller, de chef van sportwagenfabrikant Porsche, krijgt een contractverlenging van vijf jaar. Onder zijn leiding zijn de verkopen naar recordhoogte gestegen maar hij heeft er ook voor gezorgd dat de exclusiviteit van het merk gewaarborgd blijft binnen de Volkswagen Groep.

Matthias Müller (60) was eerder productstrateeg bij de merken Audi en Volkswagen voordat hij werd benoemd tot ceo in 2010. Dat was nadat Volkswagen de macht had gegrepen over de zelfstandige sportwagenfabrikant in Stuttgart. Müller volgde Wendelin Wiedeking op, die destijds samen met zijn financiële handlanger Holger Härter het veld moest ruimen na het debacle met de pogingen van Porsche om Volkswagen over te nemen.
De benoeming van Müller werd destijds met argwaan bekeken door managers bij Porsche. Zij waren bang dat de raad van bestuur van Volkswagen via Müller de verkoopvolumes van Porsche zou laten opschroeven tot een niveau dat ten kosten zou gaan de exclusiviteit en het imago van het merk. Maar ondanks het feit dat Porsche de Macan introduceert (een relatief kleine suv) zou Müller zijn management hebben overtuigd dat Porsche wel degelijk exclusiviteit kan behouden, zo meldden Duitse media.  

Wolfgang Porsche, de voorzitter van de raad van toezicht, zegt in een verklaring het volgende: "Onder Müllers leiderschap heeft het bedrijf zich positief ontwikkeld en de integratie van Porsche in de Volkswagen Groep is perfect verlopen."
Vorige maand meldde Müller dat Porsche verwacht dat het zijn doelstelling van tweehonderdduizend eenheden per jaar volgend jaar al zal bereiken, drie jaar eerder dan gepland. De verkopen van Porsche namen in het afgelopen jaar toe met vijftien procent tot een record van 162 duizend stuks.  De nieuwe Macan is al uitverkocht voor de komende acht productiemaanden.  (bron: ANE)

Porsche verlengt contract ceo Müller met 5 jaar - Automobielmanagement.nl

Porsche verlengt contract ceo Müller met 5 jaar

Matthias Müller, de chef van sportwagenfabrikant Porsche, krijgt een contractverlenging van vijf jaar. Onder zijn leiding zijn de verkopen naar recordhoogte gestegen maar hij heeft er ook voor gezorgd dat de exclusiviteit van het merk gewaarborgd blijft binnen de Volkswagen Groep.

Matthias Müller (60) was eerder productstrateeg bij de merken Audi en Volkswagen voordat hij werd benoemd tot ceo in 2010. Dat was nadat Volkswagen de macht had gegrepen over de zelfstandige sportwagenfabrikant in Stuttgart. Müller volgde Wendelin Wiedeking op, die destijds samen met zijn financiële handlanger Holger Härter het veld moest ruimen na het debacle met de pogingen van Porsche om Volkswagen over te nemen.
De benoeming van Müller werd destijds met argwaan bekeken door managers bij Porsche. Zij waren bang dat de raad van bestuur van Volkswagen via Müller de verkoopvolumes van Porsche zou laten opschroeven tot een niveau dat ten kosten zou gaan de exclusiviteit en het imago van het merk. Maar ondanks het feit dat Porsche de Macan introduceert (een relatief kleine suv) zou Müller zijn management hebben overtuigd dat Porsche wel degelijk exclusiviteit kan behouden, zo meldden Duitse media.  

Wolfgang Porsche, de voorzitter van de raad van toezicht, zegt in een verklaring het volgende: "Onder Müllers leiderschap heeft het bedrijf zich positief ontwikkeld en de integratie van Porsche in de Volkswagen Groep is perfect verlopen."
Vorige maand meldde Müller dat Porsche verwacht dat het zijn doelstelling van tweehonderdduizend eenheden per jaar volgend jaar al zal bereiken, drie jaar eerder dan gepland. De verkopen van Porsche namen in het afgelopen jaar toe met vijftien procent tot een record van 162 duizend stuks.  De nieuwe Macan is al uitverkocht voor de komende acht productiemaanden.  (bron: ANE)