Dat meldt de journalistenwebsite Villamedia. Over de aard van de aanvaring is het gissen. In een reactie laat een woordvoerster van Sanoma weten dat "de woorden ‘non actief’ niet van ons afkomstig zijn." Wel kan ze bevestigen dat Van den Ham "niet op de redactie is." Zelf zegt de hoofdredacteur desgevraagd: "Ik kan en mag gewoon niks zeggen, hoe graag ik ook zou willen."

De recente ontwikkeling is opmerkelijk, gezien de waardering die Van den Ham in- en extern genoot. Hij volgde eind 2010 Tonie Broekhuijsen op bij AutoWeek. Vorig jaar werd hij uitgeroepen tot ‘Hoofdredacteur van het Jaar’. Uit het juryrapport van december 2013: "Zijn ongeremde enthousiasme en professionele ambitie om op alle mediaplatformen uit te blinken, maakt van hem een hoofdredacteur 3.0." Van den Ham geldt volgens Villamedia als "voorbeeld van de nieuwe, zakelijke, multimediale hoofdredacteur waar Sanoma op inzet." Onder zijn regie lanceerde AutoWeek de Video App, de glossy’s GTO Magazine en AutoWeek Classics en het publieksevenement AutoWeek Live. Begin september maakte Sanoma bekend AutoWeek Live ook in 2015 te gaan houden (26, 27, 28 juni, wederom bij de RDW in Lelystad).

Jan Wouter Kleinjan was onder meer Director Marketing bij Cadillac, Corvette and Hummer Europe. Medio 2009 trad hij aan als Managing Director van AutoTrader B.V. Die functie combineert hij sinds januari 2012 met de overkoepelende rol van Publisher Auto bij Sanoma. In die positie is hij ook verantwoordelijk voor de exploitatie van de titel AutoWeek.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding