Agnelli-kleinzoon Lapo Elkann weg bij Ferrari

Lapo Elkann, kleinzoon van Gianni Agnelli en broer van Fiat-bestuursvoorzitter John Elkann, is opgestapt bij Ferrari Tailor Made. Hij kreeg er onvoldoende zeggenschap, zegt hij.

Lapo startte al eerder het brillenmerk Italia Independent en nu gaat hij ook onafhankelijk wat doen in de autowereld door (net als bij Ferrari) auto’s te personaliseren.  In het tijdschrift Forbes zegt Lapo dat hij bij Ferrari vertrok omdat je in een groot familiebedrijf niet altijd kan doen wat je wilt.  "Er zijn dan andere mensen op die posities. Met het respect dat ik heb voor de Agnelli-familie en de Elkann-familie heb ik nu Lapo gecreëerd. Het is een Lapo-wereld. Het is geen Elkann- of Agnelli-wereld."  

Het nieuwe project heet Garage Italia Customs, gevestigd in Milaan. De designers gaan met zeer specifieke wensen van klanten aan de slag gaan om unieke auto’s te creëren en interieurs aan te passen.  Het bedrijf doet tot dusver vooral auto’s van de Fiat-Chrysler groep. (bron: Forbes/Autoblog)

Agnelli-kleinzoon Lapo Elkann weg bij Ferrari - Automobielmanagement.nl

Agnelli-kleinzoon Lapo Elkann weg bij Ferrari

Lapo Elkann, kleinzoon van Gianni Agnelli en broer van Fiat-bestuursvoorzitter John Elkann, is opgestapt bij Ferrari Tailor Made. Hij kreeg er onvoldoende zeggenschap, zegt hij.

Lapo startte al eerder het brillenmerk Italia Independent en nu gaat hij ook onafhankelijk wat doen in de autowereld door (net als bij Ferrari) auto’s te personaliseren.  In het tijdschrift Forbes zegt Lapo dat hij bij Ferrari vertrok omdat je in een groot familiebedrijf niet altijd kan doen wat je wilt.  "Er zijn dan andere mensen op die posities. Met het respect dat ik heb voor de Agnelli-familie en de Elkann-familie heb ik nu Lapo gecreëerd. Het is een Lapo-wereld. Het is geen Elkann- of Agnelli-wereld."  

Het nieuwe project heet Garage Italia Customs, gevestigd in Milaan. De designers gaan met zeer specifieke wensen van klanten aan de slag gaan om unieke auto’s te creëren en interieurs aan te passen.  Het bedrijf doet tot dusver vooral auto’s van de Fiat-Chrysler groep. (bron: Forbes/Autoblog)