‘De tien meest invloedrijke personen in de autoindustrie’

Mensen zijn altijd nog interessanter dan auto’s en de autoindustrie zit vol met fascinerende ‘movers and shakers’. De website Jalopnik maakte een opsomming van tien personen die door lezers van de website zijn aangedragen als degenen die het in zich zouden hebben de autoindustrie te maken of te breken. Let wel, de lijst is niet bepaald wetenschappelijk verantwoord.

10. Travis Kalanick (Über)
Voor sommigen voelt Uber misschien aan als een rare app die je nooit zult gebruiken maar de werkelijkheid is dat Uber op het punt staat de automotive industrie en het openbaar vervoer voor altijd te veranderen.  Ze moeten alleen nog  een beetje minder dwars worden.  Travis Kalanick is de ceo.

9. Harald Krüger (BMW)
Als je ceo bent van een redelijk grote (en succesvolle) autofabrikant als BMW Group, dan ben je in de gelegenheid invloed uit te oefenen op de andere Duitse grootmachten – maar ook op de autofabrikanten in de rest van de wereld.  Volgens Jalopnik is BMW zo belangrijk omdat het dingen doet die ‘stom’ lijken (X6M, Gran Coupé) maar uiteindelijk heel succesvol worden. Bovendien brengt BMW hoogwaardige technologie (BMWi, carbon) naar de mainstream-markt.

8. Christian von Koenigsegg (Koeningsegg)
Von Koenigsegg zet nieuwe normen en introduceert al jaren nieuwe technologieën. Met alle soorten afwijkende techniek die Von Koenigsegg heeft toegepast in de One:1  is geen peil te trekken op de richting die het bedrijf en zijn auto’s op zal gaan. Bovendien is Christian zelf een buitengewoon aardige, recht-door-zee en benaderbare man.

7. Johan de Nysschen  (Cadillac)
Nadat hij Infiniti verliet in 2014, werd De Nysschen de baas van Cadillac (GM) met als speerpunt de voortgang en turnaround van het merk.  Hij heeft te maken met hevige concurrentie in Europa en Japan maar zijn merk maakt wel een groot deel uit van de Amerikaanse renaissance van GM.   

6. Ralph Gilles (FCA)
Het geldt niet voor iedereen op de deze lijst, maar Ralph Gilles (FCA) is fantastisch, aldus Jalopnik. Hij is een echt enthousiaste ontwerper die uiteindelijk een executive werd en staat met beide voeten op de grond. Zonder hem zoude sommige merken van Fiat Chrysler niet zijn wat ze nu zijn, of in ieder geval zouden sommige van de ‘batshit machines’ niet geproduceerd worden.     

5. Jeremy Clarkson (ex-TopGear)
Jeremy Clarkson is hoogstwaarschijnlijk de meest zichtbare en invloerijke man in de autojournalistiek. Toen officieel bekend werd dat hij niet kon terugkeren naar Top Gear  ‘schudde de aarde’ maar het is te hopen dat  het effect dat Clarkson had op de kijkers en enthousiasten op de wereld tot in lengte van jaren zal voortduren.

4. Sergio Marchionne (FCA)
Is hij geniaal of zit hij er tot aan z’n nek in? Wat je ook vindt van FCA-baas Sergio Marchionne, hij is zeker een van de meest ambitieuze en belangrijke mensen in de autobusiness.  En in tegenstelling tot veel andere topfunctionarissen: hij is nooit saai.

3. Bernie Ecclestone (F1)

Zie de koude blik van de man die we kennen als het gezicht van Formule 1. Zijn beslisinfgen en telefoontjes kunnen de wereld van ’s weredl leidende raceorganistaie veranderen.  En daarmee de autoindustrie want de manier waarop autoracen wordt gebruikt voor tests en als platform voor innovatie voor de hele industrie kan een kleine verandering in de F1 grote gevolgen hebben voor de autoindustrie.

2. Mary Barra (GM)
Gedurende het hele fiasco met de recalls in zaken de defecte contatcsloten is ceo Mary Barra van GM geacteerd in de frontlinie. Zij moest ervoor zorgen dat haar bedrijf niet volledig kopje onder zou gaan. Zij trad overal op, ij talk shows en in parlementaire hoorzittingen, en er is geen andere ceo van een autofanrikant die meer gezien is door het publiek.

1. Elon Musk (Tesla)
De oprichter en ceo van Tesla heeft weer voor verrassingen gezorgd door een  waanzinnige update van de Tesla Model S  (691 pk) aan te kondigen en verschillende andere zaken bekend te maken over de toekomst van zijn bedrijf. Deze man wordt wel gezien als de Iron Man van de echte wereld.

(bron: Jalopnik)

   

   

 

 

 

Reacties

691 pk? Tesla heeft al 772 pk hoor , beetje bij de les blijven jongens…

Geplaatst door: leon.nieuwenhuizen op

Leon, het gaat om een update van de 691 wat dan dus de 772 is.
maarja, je trekt twee keer op in zo’n tesla en de lol is eraf. In een Ferrari oid blijft het altijd mooi

Geplaatst door: joppiexxl op
‘De tien meest invloedrijke personen in de autoindustrie’ - Automobielmanagement.nl

‘De tien meest invloedrijke personen in de autoindustrie’

Mensen zijn altijd nog interessanter dan auto’s en de autoindustrie zit vol met fascinerende ‘movers and shakers’. De website Jalopnik maakte een opsomming van tien personen die door lezers van de website zijn aangedragen als degenen die het in zich zouden hebben de autoindustrie te maken of te breken. Let wel, de lijst is niet bepaald wetenschappelijk verantwoord.

10. Travis Kalanick (Über)
Voor sommigen voelt Uber misschien aan als een rare app die je nooit zult gebruiken maar de werkelijkheid is dat Uber op het punt staat de automotive industrie en het openbaar vervoer voor altijd te veranderen.  Ze moeten alleen nog  een beetje minder dwars worden.  Travis Kalanick is de ceo.

9. Harald Krüger (BMW)
Als je ceo bent van een redelijk grote (en succesvolle) autofabrikant als BMW Group, dan ben je in de gelegenheid invloed uit te oefenen op de andere Duitse grootmachten – maar ook op de autofabrikanten in de rest van de wereld.  Volgens Jalopnik is BMW zo belangrijk omdat het dingen doet die ‘stom’ lijken (X6M, Gran Coupé) maar uiteindelijk heel succesvol worden. Bovendien brengt BMW hoogwaardige technologie (BMWi, carbon) naar de mainstream-markt.

8. Christian von Koenigsegg (Koeningsegg)
Von Koenigsegg zet nieuwe normen en introduceert al jaren nieuwe technologieën. Met alle soorten afwijkende techniek die Von Koenigsegg heeft toegepast in de One:1  is geen peil te trekken op de richting die het bedrijf en zijn auto’s op zal gaan. Bovendien is Christian zelf een buitengewoon aardige, recht-door-zee en benaderbare man.

7. Johan de Nysschen  (Cadillac)
Nadat hij Infiniti verliet in 2014, werd De Nysschen de baas van Cadillac (GM) met als speerpunt de voortgang en turnaround van het merk.  Hij heeft te maken met hevige concurrentie in Europa en Japan maar zijn merk maakt wel een groot deel uit van de Amerikaanse renaissance van GM.   

6. Ralph Gilles (FCA)
Het geldt niet voor iedereen op de deze lijst, maar Ralph Gilles (FCA) is fantastisch, aldus Jalopnik. Hij is een echt enthousiaste ontwerper die uiteindelijk een executive werd en staat met beide voeten op de grond. Zonder hem zoude sommige merken van Fiat Chrysler niet zijn wat ze nu zijn, of in ieder geval zouden sommige van de ‘batshit machines’ niet geproduceerd worden.     

5. Jeremy Clarkson (ex-TopGear)
Jeremy Clarkson is hoogstwaarschijnlijk de meest zichtbare en invloerijke man in de autojournalistiek. Toen officieel bekend werd dat hij niet kon terugkeren naar Top Gear  ‘schudde de aarde’ maar het is te hopen dat  het effect dat Clarkson had op de kijkers en enthousiasten op de wereld tot in lengte van jaren zal voortduren.

4. Sergio Marchionne (FCA)
Is hij geniaal of zit hij er tot aan z’n nek in? Wat je ook vindt van FCA-baas Sergio Marchionne, hij is zeker een van de meest ambitieuze en belangrijke mensen in de autobusiness.  En in tegenstelling tot veel andere topfunctionarissen: hij is nooit saai.

3. Bernie Ecclestone (F1)

Zie de koude blik van de man die we kennen als het gezicht van Formule 1. Zijn beslisinfgen en telefoontjes kunnen de wereld van ’s weredl leidende raceorganistaie veranderen.  En daarmee de autoindustrie want de manier waarop autoracen wordt gebruikt voor tests en als platform voor innovatie voor de hele industrie kan een kleine verandering in de F1 grote gevolgen hebben voor de autoindustrie.

2. Mary Barra (GM)
Gedurende het hele fiasco met de recalls in zaken de defecte contatcsloten is ceo Mary Barra van GM geacteerd in de frontlinie. Zij moest ervoor zorgen dat haar bedrijf niet volledig kopje onder zou gaan. Zij trad overal op, ij talk shows en in parlementaire hoorzittingen, en er is geen andere ceo van een autofanrikant die meer gezien is door het publiek.

1. Elon Musk (Tesla)
De oprichter en ceo van Tesla heeft weer voor verrassingen gezorgd door een  waanzinnige update van de Tesla Model S  (691 pk) aan te kondigen en verschillende andere zaken bekend te maken over de toekomst van zijn bedrijf. Deze man wordt wel gezien als de Iron Man van de echte wereld.

(bron: Jalopnik)

   

   

 

 

 

Reacties

691 pk? Tesla heeft al 772 pk hoor , beetje bij de les blijven jongens…

Geplaatst door: leon.nieuwenhuizen op

Leon, het gaat om een update van de 691 wat dan dus de 772 is.
maarja, je trekt twee keer op in zo’n tesla en de lol is eraf. In een Ferrari oid blijft het altijd mooi

Geplaatst door: joppiexxl op