Henk Kooijman (45) zal zich in zijn nieuwe functie als eindverantwoordelijke voor AutoTrack en Carsom onder meer toeleggen op het vergroten van het marktaandeel van AutoTrack en het versterken van de positionering als leidend online advertentiekanaal voor aangesloten autobedrijven en particulieren. AutoTrack is sinds de oprichting, vijftien jaar geleden, uitgegroeid tot een belangrijke online aanbieder van nieuwe en gebruikte auto’s in ons land.

"De online oriëntatie in het koopproces van nieuwe en gebruikte auto’s blijft nog steeds groeien en het belang daarvan wordt voor autobedrijven en consumenten elke dag groter. Het is mijn ambitie om de toegevoegde waarde van AutoTrack voor deze doelgroepen nog groter te maken. De informerende en faciliterende rol die AutoTrack als autoportal inneemt, wordt steeds belangrijker en het is onze doelstelling ervoor te zorgen dat ook in de toekomst onze producten en dienstverlening perfect aansluiten op de snel veranderende ontwikkelingen in de automotive branche", aldus Kooijman.

Henk Kooijman was voor zijn overstap naar AutoTrack vanaf 2013 directeur-eigenaar van  Organisatie Upgrade waarmee hij onder andere Tweakers adviseerde op het gebied van verbetering van diverse salesprocessen. Hij heeft uitgebreide ervaring in de automotive-sector opgedaan als algemeen directeur van het landelijk opererende ruitschadebedrijf Autotaalglas van 2007 t/m 2010 en was in de periode 2002-2007 actief als Managing Partner bij reclamebureau Eigen Fabrikaat dat een sterke positie in de automotive industrie bekleedde met accounts als Autotaalglas, AutoTrack, Honda, LeasePlan en Volkswagen.
Fréderique van de Poll was sinds 2010 werkzaam voor AutoTrack.