Renault stuurt Fransman Maure naar Rusland

Renault heeft een door de wol geverfde Franse manager, Nicolas Maure, naar Rusland gestuurd om daar leiding te geven aan dochterbedrijf AvtoVAZ.

Maure is momenteel directeur van Renault in Roemenië, de thuisbasis van Dacia. Voordat hij in 2000 naar de autobouwer kwam, werkte Maure onder meer voor de grote toeleveranciers Valeo en Faurecia.

Dat meldt het Franse economische dagblad Les Echos. Maure wordt de opvolger van de onlangs vertrokken Zweed Bo Andersson. Die zat pas sinds eind 2013 in Moskou maar zette daar veel kwaad bloed met zijn abrupte managementstijl. Volgens ingewijden is hij er daarmee echter wel in geslaagd de broodnodige herstructurering in ieder geval grotendeels door te drukken. Pogingen om de Russische toeleveranciers te vervangen door ‘bekenden’ van Renault-Nissan leverden echter weinig succes op, mede vanwege de enorme duikeling van de roebel waardoor die buitenlandse onderdelen veel duurder werden. Bovendien leidden de ingrepen van Andersson tot de nodige arbeidsonrust bij de fabrieken van AvtoVAZ.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Renault stuurt Fransman Maure naar Rusland - Automobielmanagement.nl

Renault stuurt Fransman Maure naar Rusland

Renault heeft een door de wol geverfde Franse manager, Nicolas Maure, naar Rusland gestuurd om daar leiding te geven aan dochterbedrijf AvtoVAZ.

Maure is momenteel directeur van Renault in Roemenië, de thuisbasis van Dacia. Voordat hij in 2000 naar de autobouwer kwam, werkte Maure onder meer voor de grote toeleveranciers Valeo en Faurecia.

Dat meldt het Franse economische dagblad Les Echos. Maure wordt de opvolger van de onlangs vertrokken Zweed Bo Andersson. Die zat pas sinds eind 2013 in Moskou maar zette daar veel kwaad bloed met zijn abrupte managementstijl. Volgens ingewijden is hij er daarmee echter wel in geslaagd de broodnodige herstructurering in ieder geval grotendeels door te drukken. Pogingen om de Russische toeleveranciers te vervangen door ‘bekenden’ van Renault-Nissan leverden echter weinig succes op, mede vanwege de enorme duikeling van de roebel waardoor die buitenlandse onderdelen veel duurder werden. Bovendien leidden de ingrepen van Andersson tot de nodige arbeidsonrust bij de fabrieken van AvtoVAZ.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding