Chinezen kapen personeel weg bij Daimler en Google

De Chinese ‘autofabrikant’ Future Mobility, dat grootste plannen heeft met autonoom én elektrisch rijden, heeft twee deskundigen op dat gebied weggekaapt bij de concurrentie.

Van Alphabet, het moederbedrijf van Google, kwam Wolfram Luchner terwijl Luca Delgrossi overstapt van de Noordamerikaanse autonoom-rijden unit van Mercedes-Benz. Het bedrijf haalde al eerder hoogwaardige technici weg bij Tesla en BMW. 

Future Mobility is vorig jaar opgericht door een aantal bedrijven waaronder Tencent, de maker van de populaire Chinese chat app. Bedrijven als dit, net als één die voortkomt uit de Chinese webwinkel Alibaba, profiteren onder meer van een versoepeling van de regels waardoor niet-autofabrikanten in China toch EV’s mogen ontwikkelen en bouwen. Future Mobility wil binnen afzienbare tijd niet alleen in China zelf maar ook in Europa en de VS auto’s bouwen en verkopen. "Op dit moment heeft de autosector te maken met drie kantelpunten die tegelijkertijd spelen, elektrische aandrijving, de connected car en autonoom rijden. Wij kunnen daar veel sneller op reageren dan de grote autofabrikanten," licht CEO Daniel Kirchert van Futury Mobility toe.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Chinezen kapen personeel weg bij Daimler en Google - Automobielmanagement.nl

Chinezen kapen personeel weg bij Daimler en Google

De Chinese ‘autofabrikant’ Future Mobility, dat grootste plannen heeft met autonoom én elektrisch rijden, heeft twee deskundigen op dat gebied weggekaapt bij de concurrentie.

Van Alphabet, het moederbedrijf van Google, kwam Wolfram Luchner terwijl Luca Delgrossi overstapt van de Noordamerikaanse autonoom-rijden unit van Mercedes-Benz. Het bedrijf haalde al eerder hoogwaardige technici weg bij Tesla en BMW. 

Future Mobility is vorig jaar opgericht door een aantal bedrijven waaronder Tencent, de maker van de populaire Chinese chat app. Bedrijven als dit, net als één die voortkomt uit de Chinese webwinkel Alibaba, profiteren onder meer van een versoepeling van de regels waardoor niet-autofabrikanten in China toch EV’s mogen ontwikkelen en bouwen. Future Mobility wil binnen afzienbare tijd niet alleen in China zelf maar ook in Europa en de VS auto’s bouwen en verkopen. "Op dit moment heeft de autosector te maken met drie kantelpunten die tegelijkertijd spelen, elektrische aandrijving, de connected car en autonoom rijden. Wij kunnen daar veel sneller op reageren dan de grote autofabrikanten," licht CEO Daniel Kirchert van Futury Mobility toe.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding