In 2015 lanceerde VWE Automotive de kenteken app Finnik voor de consumentenmarkt. Thomas Edens kreeg de uitdaging om deze toepassing als start-up in de markt te zetten. Met iedere seconde één kentekenbevraging, is de app inmiddels uitgegroeid tot volwaardig automotive platform met gemiddeld 35 miljoen spots per jaar.

Om de toepassing verder uit te bouwen, is Daan van Leeuwen aangesteld als directeur. Per 1 februari 2018 start Van Leeuwen in deze functie. "Ik heb voor Finnik gekozen omdat het een zeer interessant product is met een bewezen vraag vanuit de markt, waar tegelijkertijd nog vele mogelijkheden zijn om het product verder te ontwikkelen. Weliswaar is de autobranche nieuw voor mij, de online branche is waar ik altijd al in werkzaam ben geweest", aldus Van Leeuwen.

Piet Renses, algemeen directeur van VWE, kijkt uit naar de start van Van Leeuwen: "Ik ben verheugd dat we zo snel een goede opvolger hebben kunnen vinden voor deze belangrijke functie. We kunnen zijn online expertise goed gebruiken bij het door ontwikkelen en vermarkten van onze kentekenapp", zo vertelt Renses.

Van Leeuwen werkte eerder voor Spil Games en Sony Interactive Entertainment Benelux.

Thomas Edens vervolgt zijn loopbaan bij Tincan Auto.