Alfa Romeo schuift merk-chef Reid Bigland aan de kant

De merk-chef van Alfa Romeo heeft een andere baan. Het stuur van de Italiaanse autofabrikant was in handen van de Amerikaan Reid Bigland, maar hij blijkt niet echt een wereldmanager te zijn.

Zijn rol is daarom teruggeschroefd tot verkoopdirecteur van de Noord Amerikaanse divisie van Fiat Chrysler. De leiding van Alfa Romeo is nu in handen van Tim Kuniskis, de voormalige merk-chef van Dodge. Of een Amerikaan de aangewezen persoon is om namens de Italiaanse autofabrikant de gevoelige snaar bij de consument te raken, zal de tijd leren.

Verkoopresultaten

Alfa Romeo verkocht vorig jaar 118.000 auto’s. Dat is resultaat is ver verwijderd van de omzetdoelstelling voor 2018 van 400.000 stuks. In Nederland zijn de verkopen van Alfa Romeo ondanks de introductie van de Giulia en Stelvio overigens alweer op zijn retour: in een sterk groeiende markt raakte het merk in januari een kwart van zijn afzet kwijt.

Bron: Autointernationaal 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Alfa Romeo schuift merk-chef Reid Bigland aan de kant - Automobielmanagement.nl

Alfa Romeo schuift merk-chef Reid Bigland aan de kant

De merk-chef van Alfa Romeo heeft een andere baan. Het stuur van de Italiaanse autofabrikant was in handen van de Amerikaan Reid Bigland, maar hij blijkt niet echt een wereldmanager te zijn.

Zijn rol is daarom teruggeschroefd tot verkoopdirecteur van de Noord Amerikaanse divisie van Fiat Chrysler. De leiding van Alfa Romeo is nu in handen van Tim Kuniskis, de voormalige merk-chef van Dodge. Of een Amerikaan de aangewezen persoon is om namens de Italiaanse autofabrikant de gevoelige snaar bij de consument te raken, zal de tijd leren.

Verkoopresultaten

Alfa Romeo verkocht vorig jaar 118.000 auto’s. Dat is resultaat is ver verwijderd van de omzetdoelstelling voor 2018 van 400.000 stuks. In Nederland zijn de verkopen van Alfa Romeo ondanks de introductie van de Giulia en Stelvio overigens alweer op zijn retour: in een sterk groeiende markt raakte het merk in januari een kwart van zijn afzet kwijt.

Bron: Autointernationaal 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding