Shake-up bij marketing Jaguar Land Rover

Jaguar Land Rover heeft de marketing- en PR-functies omgegooid en ook opnieuw ingevuld. Felix Bräutigam, die vorig jaar bij Porsche is opgestapt om chief marketing officer te worden bij JLR heeft nu de nieuwe functie chief commercial officer op zich genomen. Bräutigam is in die rol ook lid van de Raad van Bestuur.

Directeur PR Fiona Pargeter is gepromoveerd tot customer experience director, eveneens een nieuwe functie op het JLR hoofdkantoor. Anthony Bradbury, momenteel global communications director, wordt een stapje omlaag gezet want hij is voortaan alleen nog verantwoordelijk voor marketing in Groot-Brittannië zelf. Verder heeft directeur operatie Bob Grace het bedrijf laten weten dat hij deze zomer nog op zal stappen. Ook in het middenmanagement van de onderneming vinden de nodige verschuivingen plaats.

Klaar voor de toekomst 

JLR stelt dat de herstructurering en het meer bij elkaar brengen van sleutelfuncties de onderneming ‘fit for the future’ maakt. "De wensen en behoeften van de klanten veranderen en daar willen we beter op in kunnen spelen. Ook kunnen we zo nieuwe kansen aangrijpen, nu weer meer dan proportioneel investeren in nieuwe producten en technologieën," zegt Bräutigan zelf.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Shake-up bij marketing Jaguar Land Rover - Automobielmanagement.nl

Shake-up bij marketing Jaguar Land Rover

Jaguar Land Rover heeft de marketing- en PR-functies omgegooid en ook opnieuw ingevuld. Felix Bräutigam, die vorig jaar bij Porsche is opgestapt om chief marketing officer te worden bij JLR heeft nu de nieuwe functie chief commercial officer op zich genomen. Bräutigam is in die rol ook lid van de Raad van Bestuur.

Directeur PR Fiona Pargeter is gepromoveerd tot customer experience director, eveneens een nieuwe functie op het JLR hoofdkantoor. Anthony Bradbury, momenteel global communications director, wordt een stapje omlaag gezet want hij is voortaan alleen nog verantwoordelijk voor marketing in Groot-Brittannië zelf. Verder heeft directeur operatie Bob Grace het bedrijf laten weten dat hij deze zomer nog op zal stappen. Ook in het middenmanagement van de onderneming vinden de nodige verschuivingen plaats.

Klaar voor de toekomst 

JLR stelt dat de herstructurering en het meer bij elkaar brengen van sleutelfuncties de onderneming ‘fit for the future’ maakt. "De wensen en behoeften van de klanten veranderen en daar willen we beter op in kunnen spelen. Ook kunnen we zo nieuwe kansen aangrijpen, nu weer meer dan proportioneel investeren in nieuwe producten en technologieën," zegt Bräutigan zelf.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding