Chinees aan top bij Lotus

Geely heeft haar chief technical officer Feng Qingfeng benoemd tot CEO van het Britse dochterbedrijf Lotus. Zijn benoeming als opvolger van Jean-Marc Gales gaat met onmiddellijke ingang in, heeft Geely laten weten. Gales verlaat Lotus om persoonlijke redenen maar zal zijn opvolger wel strategische adviezen blijven geven.

Zijn benoeming als opvolger van Jean-Marc Gales gaat met onmiddellijke ingang in, heeft Geely laten weten. Gales verlaat Lotus om persoonlijke redenen maar zal zijn opvolger wel strategische adviezen blijven geven.

Geely haalde vorig jaar een meerderheidsbelang in Lotus binnen via de aankoop van de toenmalige eigenaar, het Maleisische Proton. De Chinezen zegden daarbij toe de ontwikkeling van nieuwe modellen bij Lotus te versnellen en de productie op te voeren van de huidige 1.600 naar zeker 10.000 per jaar. Het Chinese autoconcern is in Groot-Brittannië ook eigendom van de London Electric Taxi Company, de fabrikant van de befaamde Londense taxi’s die nu met een elektrische motor worden geleverd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Chinees aan top bij Lotus - Automobielmanagement.nl

Chinees aan top bij Lotus

Geely heeft haar chief technical officer Feng Qingfeng benoemd tot CEO van het Britse dochterbedrijf Lotus. Zijn benoeming als opvolger van Jean-Marc Gales gaat met onmiddellijke ingang in, heeft Geely laten weten. Gales verlaat Lotus om persoonlijke redenen maar zal zijn opvolger wel strategische adviezen blijven geven.

Zijn benoeming als opvolger van Jean-Marc Gales gaat met onmiddellijke ingang in, heeft Geely laten weten. Gales verlaat Lotus om persoonlijke redenen maar zal zijn opvolger wel strategische adviezen blijven geven.

Geely haalde vorig jaar een meerderheidsbelang in Lotus binnen via de aankoop van de toenmalige eigenaar, het Maleisische Proton. De Chinezen zegden daarbij toe de ontwikkeling van nieuwe modellen bij Lotus te versnellen en de productie op te voeren van de huidige 1.600 naar zeker 10.000 per jaar. Het Chinese autoconcern is in Groot-Brittannië ook eigendom van de London Electric Taxi Company, de fabrikant van de befaamde Londense taxi’s die nu met een elektrische motor worden geleverd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding