Harald Wester terug als baas van Maserati

Harald Wester is opnieuw de baas bij Maserati, een functie die hij ook al vervulde van 2008 tot 2016. Hij staat nu nog meer dan toen voor de taak om de supercarfabrikant uit de FCA-stal weer op het goede spoor te krijgen.

Harald Wester terug als baas van Maserati

Maserati heeft een ronduit slecht jaar achter de rug. Wereldwijd werden 34.900 automobielen verkocht, dat is een derde minder dan in 2017 en ver verwijderd van het nog door Sergio Marchionne gestelde doel van 75.000. De omzet kwam met 2,7 miljard euro eveneens een derde lager uit dan in 2017 terwijl de winst van 151 miljoen ruwweg een kwart bedroeg van die in het voorafgaande jaar. Door die tegenvallers klapte de marge in van een imponerende 13,8 naar 5,7 procent waarmee Maserati een stuk slechter draait dan concurrenten als Ferrari of Porsche.

Wester moet nu zien een steviger fundament te leggen onder het pas kort geleden verzelfstandigde merk. FCA zelf heeft onlangs aangekondigd dat het fors gaat investeren in haar Italiaanse fabrieken waar ook Maserati’s worden gebouwd dus dat zou een begin kunnen zijn. Bovendien is al eerder een reeks nieuwe of vernieuwde modellen aangekondigd waaronder een kleinere SUV. Bij dat al is het zeker niet uitgesloten dat Maserati binnen de groep meer gaat samenwerken met het eveneens op afstand gezette Alfa Romeo. En dan is er ook nog de kans dat die twee merken samen door een andere autogrootmacht worden overgenomen.

Recent circuleerden wederom geruchten dat Geely in de markt zou zijn maar dat heeft die berichten tegengesproken.

Harald Wester terug als baas van Maserati - Automobielmanagement.nl

Harald Wester terug als baas van Maserati

Harald Wester is opnieuw de baas bij Maserati, een functie die hij ook al vervulde van 2008 tot 2016. Hij staat nu nog meer dan toen voor de taak om de supercarfabrikant uit de FCA-stal weer op het goede spoor te krijgen.

Harald Wester terug als baas van Maserati

Maserati heeft een ronduit slecht jaar achter de rug. Wereldwijd werden 34.900 automobielen verkocht, dat is een derde minder dan in 2017 en ver verwijderd van het nog door Sergio Marchionne gestelde doel van 75.000. De omzet kwam met 2,7 miljard euro eveneens een derde lager uit dan in 2017 terwijl de winst van 151 miljoen ruwweg een kwart bedroeg van die in het voorafgaande jaar. Door die tegenvallers klapte de marge in van een imponerende 13,8 naar 5,7 procent waarmee Maserati een stuk slechter draait dan concurrenten als Ferrari of Porsche.

Wester moet nu zien een steviger fundament te leggen onder het pas kort geleden verzelfstandigde merk. FCA zelf heeft onlangs aangekondigd dat het fors gaat investeren in haar Italiaanse fabrieken waar ook Maserati’s worden gebouwd dus dat zou een begin kunnen zijn. Bovendien is al eerder een reeks nieuwe of vernieuwde modellen aangekondigd waaronder een kleinere SUV. Bij dat al is het zeker niet uitgesloten dat Maserati binnen de groep meer gaat samenwerken met het eveneens op afstand gezette Alfa Romeo. En dan is er ook nog de kans dat die twee merken samen door een andere autogrootmacht worden overgenomen.

Recent circuleerden wederom geruchten dat Geely in de markt zou zijn maar dat heeft die berichten tegengesproken.