De Shon heeft de laatste tijd vooral gewerkt aan de omschakeling van Avis van traditionele autoverhuurder naar aanbieder van bestaande en nieuwe mobiliteitsdiensten.

Avis, dat ook eigenaar is van Budget en het autodeel-platform Zipcar, moest over het eerste kwartaal een verlies melden van 91 miljoen dollar. De omzet kwam met 1,9 miljard dollar twee procent lager uit maar dat was grotendeels te wijten aan valuta-schommelingen. Desondanks sprak De Shon bij de presentatie van die cijfers over goede resultaten. Als de tijdelijke sluiting van de Amerikaanse overheidsdiensten en Brexit alsmede de later vallende Pasen buiten beschouwing worden gelaten, dan kwam Avis volgens hem op hetzelfde niveau uit als begin 2018.

Avis boekte in de eerste drie maanden van dit jaar 37.165.000 verhuurdagen, een goede 700.000 meer dan in het eerste kwartaal van 2018. Het gebruik van de vloot kwam daarmee net als een jaar geleden uit op rond de 70 procent. Het Amerikaanse bedrijf beschikt over meer dan 11.000 verhuurlocaties in 180 landen over de hele wereld.