Krügers huidige contract loopt nog wel door tot juni 2020 en het lijkt niet waarschijnlijk dat hij voor die tijd de laan uit wordt gestuurd. BMW zag in het eerste kwartaal de winst vergeleken met een jaar geleden met liefst 75 procent kelderen naar 762 miljoen euro. De omzet bleef met bijna 22,5 miljard wel nagenoeg gelijk. In de autodivisie kwam de marge zelfs 1,6 procent negatief uit terwijl dat in dezelfde periode in 2018 nog bijna 10 procent positief was. Bij die slechte cijfers moet wel worden aangetekend dat BMW, als enige van de drie grote Duitse autofabrikanten, een reservering van 1,4 miljard euro nam wegens een dreigende kartelboete uit Brussel. 

Daarnaast echter schreef Krüger de winstdaling ook toe aan de enorme kosten voor ‘de mobiliteit van de toekomst’. “Gezien deze zwakke cijfers begint de raad van toezicht langzaam maar zeker haar geduld te verliezen,” denkt Handelsblatt. “De commissarissen vragen zich duidelijk af of Krüger nog wel de juiste antwoorden heeft op de huidige uitdagingen.” De economische krant noemt zelfs twee andere kandidaten voor de topfunctie met naam en toenaam: chef ontwikkeling Klaus Fröhlich of de huidige baas van het merk BMW Norbert Reithofer. De naam van de Nederlandse verkoopbaas Pieter Nota komt niet in het verhaal voor. Naast Audi-chef Bram Schot een tweede Hollander als baas bij een Duitse autobouwer zou vermoedelijk ook wat te veel worden.