Voor de Toyota-importeur is dit, gezien de huidige en toekomstige ontwikkelingen in de automotive, een heel bewuste keuze.

Marieke Willemsen: “Ik denk dat mijn commerciële gedrevenheid en kennis van de subscriptionmarkt in combinatie met klant- en data-focussed werken heel goed aansluiten op de ontwikkelingen in de autobranche, waar snelgroeiende digitale datastromen grotendeels bepalend zullen zijn voor het succes.”

In de telecommunicatiebranche werkte Marieke Willemsen onder meer voor Telfort, KPN en internetprovider XS4ALL waar ze verantwoordelijkheid droeg voor (online) marketing, communicatie en product management. In haar laatste functie als commercieel manager bij XS4ALL was zij onder andere verantwoordelijk voor de herpositionering van XS4ALL en de groei in NPS (klantentevredenheid).

Willemsen volgt Willem Verschuur op, die dezelfde rol de afgelopen 4,5 jaar heeft vervuld. Verschuur gaat als groepsdirecteur leiding geven aan ID&D (Innovation, Digital & Data), een nieuwe divisie binnen Louwman Group. De ID&D Divisie zal fungeren als katalysator van onderscheidende ideeën en strategieën op het gebied van new mobility, innovatie, data, e-commerce, nieuwe media en technologie.