Met deze benoemingen versterkt Maserati het vernieuwde managementteam, dat zich opmaakt voor de onthulling van diverse belangrijke innovaties gedurende de komende maanden. De eerste is de nieuwe sportwagen, die in Maserati’s fabriek in Modena gebouwd gaat worden en in mei wordt gepresenteerd.

Bernard Loire wordt verantwoordelijk voor de coördinatie van de wereldwijde verkopen van Maserati. Loire studeerde economie en marketing en is afgestudeerd aan de IFAG Business Management School in Lyon (Frankrijk). Hij heeft een brok aan ervaring in de auto-industrie, in 1988 in eerste instantie bij Ford en vervolgens bij Fiat. Sinds 2002 vervulde Loire diverse functies bij Nissan en Mitsubishi Europe, met toenemende verantwoordelijkheden op het gebied van commercie en marketing.

Paolo Tubito (zie onderstaande foto) is aangesteld als chief marketing officer, een rol waarin hij alle functies in de regio’s coördineert. Nadat Tubito op de Universiteit van Bari (Italië) was afgestudeerd in economie en bedrijfskunde, vervolgde hij zijn studie aan de universiteit van Mid-Glamorgan in het Verenigd Koninkrijk. Tubito startte zijn werkzame carrière in 1992 en was in eerste instantie werkzaam bij diverse communicatiebureaus. Sinds 1998 vervulde hij diverse functies met een groeiende verantwoordelijkheid in communicatie, marketing en innovatie in belangrijke markten voor Nike. Tot voor kort was Tubito als vice president actief voor Nike Asia Pacific en Latijns-Amerika.

Bernard Loire en Paolo Tubito rapporteren beiden rechtstreeks aan Davide Grasso, CEO van Maserati.