Per de Vries vertrekt bij Michelin Nederland

Na een dienstverband van 41 jaar gaat Per de Vries vanaf 1 juni genieten van zijn pensioen. Hij trad op 15 januari 1979 in dienst van Michelin en vervulde sindsdien verschillende functies. De laatste 20 jaar was De Vries als product marketing manager het gezicht van het Franse bandenmerk in Nederland.

Ook trad Per de Vries op als woordvoerder van Michelin bij public affairs, zette hij zich in voor samenwerkingen zowel binnen als buiten de branche en vormde voor de fabriek in Clermont-Ferrand het aanspreekpunt wat betreft specifieke Nederlandse wet- en regelgeving. De Vries zal worden opgevolgd door Jos Swint die al 27 jaar werkzaam is bij Michelin. Na een periode van 6 jaar in het buitenland is hij sinds 1 maart teruggekeerd op het hoofdkantoor in ‘s Hertogenbosch. “Ik heb in Jos een uitstekende opvolger en ben blij dat ik hem – ondanks de hindernissen door corona – uitgebreid in heb kunnen werken.”

1,6 millimeter

Tot zijn boeiendste uitdaging in ruim vier decennia, rekent De Vries hij het overbrengen van de visie van Michelin om de volledige levensduur van een autoband te benutten. “Dus doorrijden met de band tot 1,6 millimeter, wat met Michelin veilig kan. Een nieuw geluid, waar iedereen nog een beetje aan moet wennen, maar waar deze tijd wel om vraagt. Wat mijzelf betreft kwamen hier alle werkvelden samen: techniek, wetgeving, public affairs en natuurlijk het duurzaamheidsvraagstuk.

“Een leven lang in de banden; het was me een genoegen”, benadrukt De Vries. “Als techneut vind ik banden nog altijd een prachtig product, waarbij er altijd nieuwe ontwikkelingen zijn.” Per de Vries wordt dinsdag aanstaande 67, maar is niet van plan met een boek in de stoel te gaan zitten. “Mijn wens is om bij de bandenbranche betrokken te blijven. Hoe weet ik nog niet precies, maar dat zal ongetwijfeld vorm gaan krijgen.”

Per de Vries vertrekt bij Michelin Nederland - Automobielmanagement.nl

Per de Vries vertrekt bij Michelin Nederland

Na een dienstverband van 41 jaar gaat Per de Vries vanaf 1 juni genieten van zijn pensioen. Hij trad op 15 januari 1979 in dienst van Michelin en vervulde sindsdien verschillende functies. De laatste 20 jaar was De Vries als product marketing manager het gezicht van het Franse bandenmerk in Nederland.

Ook trad Per de Vries op als woordvoerder van Michelin bij public affairs, zette hij zich in voor samenwerkingen zowel binnen als buiten de branche en vormde voor de fabriek in Clermont-Ferrand het aanspreekpunt wat betreft specifieke Nederlandse wet- en regelgeving. De Vries zal worden opgevolgd door Jos Swint die al 27 jaar werkzaam is bij Michelin. Na een periode van 6 jaar in het buitenland is hij sinds 1 maart teruggekeerd op het hoofdkantoor in ‘s Hertogenbosch. “Ik heb in Jos een uitstekende opvolger en ben blij dat ik hem – ondanks de hindernissen door corona – uitgebreid in heb kunnen werken.”

1,6 millimeter

Tot zijn boeiendste uitdaging in ruim vier decennia, rekent De Vries hij het overbrengen van de visie van Michelin om de volledige levensduur van een autoband te benutten. “Dus doorrijden met de band tot 1,6 millimeter, wat met Michelin veilig kan. Een nieuw geluid, waar iedereen nog een beetje aan moet wennen, maar waar deze tijd wel om vraagt. Wat mijzelf betreft kwamen hier alle werkvelden samen: techniek, wetgeving, public affairs en natuurlijk het duurzaamheidsvraagstuk.

“Een leven lang in de banden; het was me een genoegen”, benadrukt De Vries. “Als techneut vind ik banden nog altijd een prachtig product, waarbij er altijd nieuwe ontwikkelingen zijn.” Per de Vries wordt dinsdag aanstaande 67, maar is niet van plan met een boek in de stoel te gaan zitten. “Mijn wens is om bij de bandenbranche betrokken te blijven. Hoe weet ik nog niet precies, maar dat zal ongetwijfeld vorm gaan krijgen.”