Tjalling Hollander wordt Country Director Nissan Nederland

De huidige Nissan Benelux-organisatie wordt opgesplitst in twee aparte en onafhankelijk opererende onderdelen: Nissan Nederland en Nissan Belux. Tjalling Hollander zal als Country Director de nieuwe organisatie in Nederland leiden.

Doel van de nieuwe structuur is een scherpere focus in de drie landen krijgen laat Nissan Nederland weten. ‘Naast veel overeenkomsten zijn er ook veel verschillen, bijvoorbeeld op het vlak van elektrische mobiliteit, diesels en bedrijfswagens. Door de Benelux-organisatie te ontvlechten, ontstaan er twee importorganisaties die zijn afgestemd op de specifieke eisen van de markt.’

Hollander, sinds 2012 werkzaam bij Nissan, was als Country Manager voor Nederland al verantwoordelijk voor de verkoopactiviteiten en dealerrelaties. Hollander rapporteert rechtstreeks aan Roel de Vries die als Senior Vice President Nissan Europe verantwoordelijk is voor alle Europese Sales en Marketing organisaties.

Tjalling Hollander wordt Country Director Nissan Nederland - Automobielmanagement.nl

Tjalling Hollander wordt Country Director Nissan Nederland

De huidige Nissan Benelux-organisatie wordt opgesplitst in twee aparte en onafhankelijk opererende onderdelen: Nissan Nederland en Nissan Belux. Tjalling Hollander zal als Country Director de nieuwe organisatie in Nederland leiden.

Doel van de nieuwe structuur is een scherpere focus in de drie landen krijgen laat Nissan Nederland weten. ‘Naast veel overeenkomsten zijn er ook veel verschillen, bijvoorbeeld op het vlak van elektrische mobiliteit, diesels en bedrijfswagens. Door de Benelux-organisatie te ontvlechten, ontstaan er twee importorganisaties die zijn afgestemd op de specifieke eisen van de markt.’

Hollander, sinds 2012 werkzaam bij Nissan, was als Country Manager voor Nederland al verantwoordelijk voor de verkoopactiviteiten en dealerrelaties. Hollander rapporteert rechtstreeks aan Roel de Vries die als Senior Vice President Nissan Europe verantwoordelijk is voor alle Europese Sales en Marketing organisaties.