Koppen blijven rollen bij Volkswagen

Bij Volkswagen Groep blijven de koppen rollen in het hogere management. Nu is weer Christian Senger, hoofd software-ontwikkeling en in die rol directeur van het recent opgerichte Car.Software.Org, de laan uitgevlogen. Dat meldt in ieder geval het goed ingevoerde Handelsblatt.

Senger, die voorheen bij BMW aan de i3 heeft gewerkt, wordt verantwoordelijk gehouden voor de softwareproblemen bij de nieuwe Golf 8 en de komende full-electric ID.3. Door die problemen is de aflevering van die modellen ernstig vertraagd. Bij Volkswagen heeft hij ook een grote bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van het MEB platform voor elektrische modellen.

Instemming

Vorige week werd verder bekend dat Andreas Renschler vrijwel onmiddellijk vertrekt als bestuursvoorzitter van Traton, de verzelfstandigde vrachtwagendivisie van de Volkswagen Groep. Hij verdwijnt daarmee ook als lid van de Raad van Bestuur van de groep. Volgens VW stapt de in 2015 van Mercedes-Benz overgekomen Renschler op ‘met wederzijdse instemming.’ Renschler wordt als baas van Traton opgevolgd door Matthias Gründler, tot nu toe Chief Financial Officer van dat bedrijf. Binnen het bestuur van Volkswagen AG wordt personeelschef Gunnar Kilian verantwoordelijk voor Trucks & Buses.

Daarnaast is ook bestuursvoorzitter Thomas Sendran van Volkswagen Commercial Vehicles, de bestelwagentak, vervangen. Hij wordt per 1 september opgevolgd door Carsten Intra. Sendran verlaat het bedrijf niet maar wordt verantwoordelijk voor ‘het managen van de commerciële voertuigen en engineering activiteiten’ in welke rol hij ook al rapporteert aan Kilian.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Koppen blijven rollen bij Volkswagen - Automobielmanagement.nl

Koppen blijven rollen bij Volkswagen

Bij Volkswagen Groep blijven de koppen rollen in het hogere management. Nu is weer Christian Senger, hoofd software-ontwikkeling en in die rol directeur van het recent opgerichte Car.Software.Org, de laan uitgevlogen. Dat meldt in ieder geval het goed ingevoerde Handelsblatt.

Senger, die voorheen bij BMW aan de i3 heeft gewerkt, wordt verantwoordelijk gehouden voor de softwareproblemen bij de nieuwe Golf 8 en de komende full-electric ID.3. Door die problemen is de aflevering van die modellen ernstig vertraagd. Bij Volkswagen heeft hij ook een grote bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van het MEB platform voor elektrische modellen.

Instemming

Vorige week werd verder bekend dat Andreas Renschler vrijwel onmiddellijk vertrekt als bestuursvoorzitter van Traton, de verzelfstandigde vrachtwagendivisie van de Volkswagen Groep. Hij verdwijnt daarmee ook als lid van de Raad van Bestuur van de groep. Volgens VW stapt de in 2015 van Mercedes-Benz overgekomen Renschler op ‘met wederzijdse instemming.’ Renschler wordt als baas van Traton opgevolgd door Matthias Gründler, tot nu toe Chief Financial Officer van dat bedrijf. Binnen het bestuur van Volkswagen AG wordt personeelschef Gunnar Kilian verantwoordelijk voor Trucks & Buses.

Daarnaast is ook bestuursvoorzitter Thomas Sendran van Volkswagen Commercial Vehicles, de bestelwagentak, vervangen. Hij wordt per 1 september opgevolgd door Carsten Intra. Sendran verlaat het bedrijf niet maar wordt verantwoordelijk voor ‘het managen van de commerciële voertuigen en engineering activiteiten’ in welke rol hij ook al rapporteert aan Kilian.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding