Simons (foto boven) heeft volop ervaring in de autobranche en is sinds november 2015 werkzaam bij Nissan, waar hij startte als Manager Product Marketing. In zijn nieuwe functie wordt hij verantwoordelijk voor de productmarketing- en marketing- en communicatiestrategie van Nissan Nederland. De focus ligt op het verder uitbouwen van het merk, het stimuleren van zowel privé als zakelijke groei en het introduceren van nieuwe producten.

Introductie Ariya

“De functie van Marketing Director past volledig bij mijn ambitie om mijn kennis en ervaring te verbreden binnen marketing. En waar kan dit nou beter dan bij een sterk en onderscheidend merk als Nissan?”, vertelt Simons. “Bovendien komen er schitterende tijden aan met de introductie van ons nieuwe volledig elektrische SUV, de Ariya.”

Ekering is al sinds 2009 werkzaam voor Nissan in verschillende functies, zowel in Nederland als in Europa. In zijn nieuwe rol wordt hij eindverantwoordelijk voor aftersales.

Nissan Now

“In een sterk bewegende markt is het van belang om de klant te blijven boeien en te binden aan het merk. We leggen momenteel de laatste hand aan Nissan Now, een digitaal platform waarmee we onze klanten belonen voor hun loyaliteit en waar de Nissan-wereld nog toegankelijker wordt. Daarnaast werken we aan het versterken van onze klantbeloften op het gebied van mobiliteit en transparantie. Doel is de klant nu, maar ook in de toekomst welkom te heten in ons dealernetwerk”, aldus Ekering.

Simons en Ekering rapporteren beiden aan de Tjalling Hollander, de Nederlandse Country Director. “Het is fantastisch dat deze twee ervaren Nissan-collega’s deze stap zetten. Daarmee zijn we vrijwel op volledige sterkte. Er is nog een directievacature die we op korte termijn verwachten in te vullen”, aldus Hollander.