Kia komt op korte termijn met een nieuwe generatie modellen, waaronder zeven volledig elektrische auto’s die tegen 2027 allemaal verkrijgbaar moeten zijn. Sjoerd Knipping gaat ook bijdragen aan de ontwikkeling en uitrol van een ​​digitaal platform op het gebied van connectiviteitstechnologie en de app UVO Connect, waarmee berijders via hun smartphone verbinding maken met de auto.

Belangrijke speler

Knipping heeft sinds 2011 verschillende marketing- en salesfuncties voor Kia Nederland bekleed, waaronder zijn laatste functie als commercieel directeur. Over zijn benoeming tot Director Product and Planning voor Kia Europe zegt hij: “Ik ben blij – en tegelijkertijd erg trots – dat ik deze unieke kans aangeboden krijg. In de afgelopen jaren heeft Kia niet alleen in Nederland, maar ook in Europa een stevige plek verworven in de top van de bestverkochte automerken. Kia heeft zich daarnaast ook ontwikkeld tot een belangrijke speler op het gebied van elektrische mobiliteit.”

Niet onopgemerkt

Managing Director Léan Verstoep van Kia Nederland kijkt terug op een succesvolle periode met Knipping: “Ik wil Sjoerd namens het gehele team van Kia Nederland bedanken voor de fijne samenwerking en al datgene wat hij heeft gebracht in de afgelopen 9 jaar. Zijn kwaliteiten op het gebied van marketing en sales zijn ook in Frankfurt niet onopgemerkt gebleven. Ik ben dan ook bijzonder trots dat hij deze unieke kans krijgt aangeboden.”

Lees ook:
Kia schrapt ‘Motors’ uit bedrijfsnaam en zet in op EV’s
Kia en GM onthullen nieuwe merklogo’s

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding