Robin Uebbing is de derde Opel-directeur in nauwelijks drie jaar tijd. In oktober 2018 volgde Sander Jansen de naar Ford vertrokken Johan Claassen op. Jansen werd op zijn beurt in september 2020 opgevolgd door Joost Dekkers, die er na nog geen jaar voor kiest om Opel weer te verlaten.

Transitieperiode

Uebbing is sinds 2014 werkzaam bij Opel Nederland. Hij bekleedde diverse managementfuncties en sinds januari 2019 is hij als marketing director verantwoordelijk voor de volledige marketing-, communicatie- en product- en prijsstrategie van Opel in Nederland. “Ik ben zeer verheugd om in mijn nieuwe functie als managing director met het team van Opel Nederland en ons dealernetwerk deze transitieperiode tegemoet te gaan. We maken ingrijpende veranderingen door op het gebied van onder meer elektrificatie en digitalisering. We bevinden ons midden in een offensief om in 2024 van elk Opel-model een volledig elektrische of een plug-in hybrideversie beschikbaar te hebben,” aldus Uebbing.

Ingevuld

De hiermee vacant gekomen positie van marketing director zal per 1 juli worden ingevuld door de Nederlander Thomas Schut (36) die, na jarenlange ervaring op diverse marketing- en salesposities bij zowel het hoofdkantoor van Opel als de Duitse verkooporganisatie in Rüsselsheim, naar Nederland terugkeert.

Lees ook:
Opel-directeur Joost Dekkers: ‘Ook particuliere rijder is klaar voor een EV’

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding