Voor zijn komst naar de Britse fabrikant van stofzuigers, handdrogers en andere apparatuur vervulde Hoornik management functies bij Sony, Sony Ericsson en smartphoneleverancier HTC.  Als commercieel directeur wordt hij bij JLR verantwoordelijk voor alle wereldwijde verkoop- en marketingactiviteiten voor zowel Jaguar als Land Rover. Dat omvat onder meer merkpositionering, planning van de huidige en toekomstige modellen, marketing en communicatie en wereldwijde verkoop- en klantenservice.

Schuldenvrij

Hoornik moet daarmee vooral het potentieel van de nieuwe Reimagine-strategie waarmaken. “Zijn benoeming zal Jaguar Land Rover helpen om de meest gewenste luxe voertuigen en diensten te creëren voor de meest veeleisende klanten,’’ aldus het Britse autobedrijf. Hoornik moet er daarmee ook aan bijdragen dat de onderneming tegen 2025 schuldenvrij is.

Lees ook:
Topmanager Jaguar Land Rover stapt plots op

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding