JLR benoemt automotive nieuwkomer Lennard Hoornik tot commerciële topman

Jaguar Land Rover heeft de Nederlander Lennard Hoornik met onmiddellijke ingang benoemd tot commercieel directeur. Hij volgt Felix Brautigam op die eind juni plotseling besloot om op te stappen. Hoornik werkte de laatste acht jaar in dezelfde functie bij Dyson en heeft, voor zover bekend, niet eerder in de autowereld gewerkt.

Voor zijn komst naar de Britse fabrikant van stofzuigers, handdrogers en andere apparatuur vervulde Hoornik management functies bij Sony, Sony Ericsson en smartphoneleverancier HTC.  Als commercieel directeur wordt hij bij JLR verantwoordelijk voor alle wereldwijde verkoop- en marketingactiviteiten voor zowel Jaguar als Land Rover. Dat omvat onder meer merkpositionering, planning van de huidige en toekomstige modellen, marketing en communicatie en wereldwijde verkoop- en klantenservice.

Schuldenvrij

Hoornik moet daarmee vooral het potentieel van de nieuwe Reimagine-strategie waarmaken. “Zijn benoeming zal Jaguar Land Rover helpen om de meest gewenste luxe voertuigen en diensten te creëren voor de meest veeleisende klanten,’’ aldus het Britse autobedrijf. Hoornik moet er daarmee ook aan bijdragen dat de onderneming tegen 2025 schuldenvrij is.

Lees ook:
Topmanager Jaguar Land Rover stapt plots op

JLR benoemt automotive nieuwkomer Lennard Hoornik tot commerciële topman - Automobielmanagement.nl

JLR benoemt automotive nieuwkomer Lennard Hoornik tot commerciële topman

Jaguar Land Rover heeft de Nederlander Lennard Hoornik met onmiddellijke ingang benoemd tot commercieel directeur. Hij volgt Felix Brautigam op die eind juni plotseling besloot om op te stappen. Hoornik werkte de laatste acht jaar in dezelfde functie bij Dyson en heeft, voor zover bekend, niet eerder in de autowereld gewerkt.

Voor zijn komst naar de Britse fabrikant van stofzuigers, handdrogers en andere apparatuur vervulde Hoornik management functies bij Sony, Sony Ericsson en smartphoneleverancier HTC.  Als commercieel directeur wordt hij bij JLR verantwoordelijk voor alle wereldwijde verkoop- en marketingactiviteiten voor zowel Jaguar als Land Rover. Dat omvat onder meer merkpositionering, planning van de huidige en toekomstige modellen, marketing en communicatie en wereldwijde verkoop- en klantenservice.

Schuldenvrij

Hoornik moet daarmee vooral het potentieel van de nieuwe Reimagine-strategie waarmaken. “Zijn benoeming zal Jaguar Land Rover helpen om de meest gewenste luxe voertuigen en diensten te creëren voor de meest veeleisende klanten,’’ aldus het Britse autobedrijf. Hoornik moet er daarmee ook aan bijdragen dat de onderneming tegen 2025 schuldenvrij is.

Lees ook:
Topmanager Jaguar Land Rover stapt plots op