Anne Brons wordt de nieuwe CEO van BMW Nederland

Anne Brons, Directeur Sales bij BMW Group Nederland, volgt Stefanie Wurst vanaf 1 november op als CEO. De huidige CEO gaat aan de slag op het hoofdkantoor van BMW in München.

Brons trad in mei 2016 toe tot de directie van BMW Group Nederland, na diverse managementfuncties bij onder andere LeasePlan Nederland, BMW Financial Services en Alphabet Nederland.

Stefanie Wurst startte op 1 september 2018 als CEO bij BMW Group Nederland. Het aandeel geëlektrificeerde modellen is jaar op jaar gegroeid: momenteel is ruim 40 procent van de verkochte BMW modellen volledig elektrisch of plug-in hybride, bij MINI is dat rond de 25 procent.

Pieter Nota, lid van de Raad van Bestuur van BMW AG voor Customer, Brands, Sales: “Met zo’n strategisch goed opgelijnde markt zijn we blij dat Stefanie haar expertise de komende periode gaat gebruiken om nieuwe impulsen te ontwikkelen voor onze wereldwijde verkoopstrategie.”

Jean-Philippe Parain, Senior Vice President Sales Region Europe: “Ik ben blij met de geweldige prestatie van BMW in de Nederlandse markt met haar aanhoudende, grote voorsprong. Ik kijk ernaar uit om samen met Anne deze leidende positie nog verder te verstevigen. Ik heb er ook alle vertrouwen in dat BMW Group Nederland haar voortrekkersrol op de strategische vlakken elektrificatie, digitalisatie en duurzaamheid zal behouden.”

Anne Brons wordt de nieuwe CEO van BMW Nederland - Automobielmanagement.nl

Anne Brons wordt de nieuwe CEO van BMW Nederland

Anne Brons, Directeur Sales bij BMW Group Nederland, volgt Stefanie Wurst vanaf 1 november op als CEO. De huidige CEO gaat aan de slag op het hoofdkantoor van BMW in München.

Brons trad in mei 2016 toe tot de directie van BMW Group Nederland, na diverse managementfuncties bij onder andere LeasePlan Nederland, BMW Financial Services en Alphabet Nederland.

Stefanie Wurst startte op 1 september 2018 als CEO bij BMW Group Nederland. Het aandeel geëlektrificeerde modellen is jaar op jaar gegroeid: momenteel is ruim 40 procent van de verkochte BMW modellen volledig elektrisch of plug-in hybride, bij MINI is dat rond de 25 procent.

Pieter Nota, lid van de Raad van Bestuur van BMW AG voor Customer, Brands, Sales: “Met zo’n strategisch goed opgelijnde markt zijn we blij dat Stefanie haar expertise de komende periode gaat gebruiken om nieuwe impulsen te ontwikkelen voor onze wereldwijde verkoopstrategie.”

Jean-Philippe Parain, Senior Vice President Sales Region Europe: “Ik ben blij met de geweldige prestatie van BMW in de Nederlandse markt met haar aanhoudende, grote voorsprong. Ik kijk ernaar uit om samen met Anne deze leidende positie nog verder te verstevigen. Ik heb er ook alle vertrouwen in dat BMW Group Nederland haar voortrekkersrol op de strategische vlakken elektrificatie, digitalisatie en duurzaamheid zal behouden.”